Släktskap

Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

Yahoo

Är helt kass på vad olika släktskap heter så hjälp mig nu.
Min kusins barn och mitt barn, vad är de till varandra?
Min kusins barn och jag, vad är vi till varandra?
Min kusins barns barn, är h*n något till mig eller mitt barn?

Yahoo~funderar under en tråkig fredags städning. Kan inte sonen ta och vakna så jag slipper detta... ;)
 
Sv: Släktskap

Kusiners barn blir tremänningar, kusiners barnbarn blir fyrmänningar.
 
Sv: Släktskap

Jaha, så tremänning och syssling är alltså samma sak. Då har jag lärt mig något nytt i dag också. Förstod att jag skulle få ut något gott av att vila från städningen ett tag.. :D
 
Sv: Släktskap

Tror det har med var man bor/hur man säger kusiner/tvåmäning, syssling/tremänning Brylling/fyrmänning, tror det är pyssling/femmäning sen... Men så långt bort har jag inte koll på mina släktingar... Vet en del sysslingar och en brylling....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 878
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 501
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 410
Övr. Barn Min kusin har en son som nyligen fyllt 5 år. Hans pappa är från Turkiet och min kusin är svensk. Han är väldig jobbig. Hans syster...
2
Svar
35
· Visningar
5 416
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp