Slå-sig-jämt-period?

Bebben

Trådstartare
Har alla barn det? Jag tycker att Sebastian har plåster på sig hela tiden numera.. Vänder jag ryggen till så lyckas han alltid att slå sig på något, och det blir gärna skrapsår/märken/blödande sår av det hela. Nyss så skulle jag slänga sopor, medan han var så nöjd med att leka lite själv på golvet. Går dom ca 5-6 metrarna till dörren, och öppnar locket till soptunnan. Hinner inte mer än att nästan få i påsen innan jag hör ett illtjut, och hittar Sebastian under en köksstol med tårarna sprutandes och blodigt ögonbryn. Som tur var så var det bara en liten reva, men det såg betydligt värre ut innan jag tvättade rent det :crazy:

Hur ska man göra för att dom inte ska slå sig halvt fördärvade om man bara tittar bort en sekund? Är Sebastian ovanligt klättrig och aktiv, eller har ni andra också gjort av med mängder av plåster?
Han är 9 mån gammal nu, och klättrar på allt samt går längs möbler och kryper så snabbt så att han borde få fortkörningsböter :p

Nåja, det är tur att han är hemskt söt i sina Bamse-plåster i alla fall :love: :D
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Det är ju i regel en period där runt 1 år som bebisen ser ut som en provkarta över olika blå och lila nyanser.
Glömmer aldrig en kompis pojke som var väldigt stor i kroppen med en riktig bodybuilder-överkropp. När han började gå lutade han framåt pga sin tyngd, det gjorde att han fick upp en jäkla fart och enda sättet att stoppa det lokomotivet var att gå in i en vägg eller liknande. Varje promenad resulterade i en bula eller ett blåmärke.
Det enda man kan göra är att plocka bort och rensa omgivningen.
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Vikkevirus var ju väldigt tidig med att resa sig och sprang omkring utmed möblerna när han var ett halvår. Två blåmärken på hela perioden blev det bara, men sen kom han igång att gå två månader senare. AJAJAJ vad mycket bulor det blev då :S. Men som tur är blev det bättre inom två veckor och nu ramlar han nästan aldrig!
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Lova har den perioden nu, den har pågått några månader... hon ramlar, snubblar, klättrar, välter, tippar... busfrö nummer ett.... vet inte hur många ggr hon råkat slå till munnen så hon fått fläskläpp, hon har en nu :love: tack och lov har hon inte gjort illa sig allvarligt. Hoppas slippa det också!
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Ja, vi hoppas också på att slippa några allvarliga skador. Och barnsäkra har vi gjort, men det går liksom inte att leva utan stolar, bord, soffor och annat :crazy: I princip allt annat är borttaget, för han är en mästare på att tugga sönder saker.. Det märks att han är uppvuxen med en busig hund ;)

Idag har han faktiskt inte lyckats med att slå sig, men det är väl för att gräsmattan är mjuk och vi har varit ute sen imorse :D
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Hoppas att det går över här snart också.. Det är ju inte kul att han ska behöva göra sig illa hela tiden! Trots att det mesta är undanplockat, han inte lämnas själv osv osv.. Det räcker med att jag ställer mig vid diskbänken och ska göra iordning något, så kan vad som helst hända :crazy:
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Det värsta med Virus just nu är att han älskar att klättra på stolar, vilket ju är något instabilt. Kvickt får man springa fram och skjuta stolen intill väggen så att den inte ska välta. "Ojoj" säger mamma Freddie. "Jojo" säger ungen glatt :angel:.
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Ja, stolarna kan vara riktigt roliga.. Som tur är når Sebbe inte upp hela vägen än, så han klättrar (Och fastnar!) under dom istället. Idag kröp han även in under gåstolen och fastnade där, och blev väldigt arg när gåstolen följde med honom när han skulle vidare på nya äventyr... Han har även klättrat på gräsklipparen, stentrappan, kontorsstolarna och ja.. Han har hunnit med mycket idag!
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Vår yngste kröp in i en stol och fastnade, pappa fick smörja in honom med margarin för att få ut honom, nästa gång han gjorde samma tabbe slog pappa sönder stolen.
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Tur att Sebbe inte lyckats fastna ordentligt än alltså :D

Idag blev han återigen helt plåsterfri, så nu får jag hoppas på att det håller i sig några dagar i alla fall.. Så att vi slipper åka bort på midsommar med en unge som ser halvt misshandlad ut ;)
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Några blödande sår har vi inte haft här än. Om man bortser från att Hugo har fått näsblod ett par gånger. Det blir lite fel när man kryper fortare än man klarar av och landar på näsan!!! :crazy:

Men däremot så är de helt fulla med blåmärken på benen. Framförallt skenbenen, där slår de i varje gång de kryper upp i våra sängar. Även pannan brukar ha en och annan bula med tillhörande blåmärke.

Men det är inte alltid man ser eller förstår att mina barn har slagit sig. Det är inte alltid de blir ledsna, men blåmärkena avslöjar! :D

/Timsetim
 
Sv: Slå-sig-jämt-period?

Sebbe kom också krypande med lite näsblod en gång, men jag har ingen aning om hur det kom till. Han gnällde inte ens till, utan lekte vidare verkade det som. Han gnäller oftast inte över sina blessyrer heller, däremot om han blir rädd så börjar han gråta direkt..
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 607
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp