Skum diarré

Bluefish

Trådstartare
Är det någon som känner igen detta? Vaknade inatt/imorse utav att min hund gjorde ifrån sig inne. Ut kom ett stålgrått vatten med små klumpar i. Förstod inte vilken ände det kom ifrån för det luktade så satans illa men ändå inte bajs. Tog ut honom då, 05.30. Bajsade 3 gånger varav 2 bara grått vatten. Ut igen 08.00, bajsade två gånger. Ut 11.30, bajsade en gång, vatten. Det har alltså kommit fast avföring också. Det verkar ju komma allt mer sällan men vad sjutton kan ge såna här symptom? Vad jag vet har han inte ätit något konstigt. Har ringt vet, skulle avvakta sålänge han inte visar tecken på uttorkning eller blir slö. Ska få pro kolin under eftermiddagen. Blir det inte bättre åker vi in med honom. Men vad sjutton kan det vara? Ingen har hört talas om liknande diarré. :crazy: Det är verkligen som kranvatten, fast mörkgrått.

Sv: Skum diarré

Det är kanske inte omöjligt att han fått i sig kattsand faktiskt. Nu har vi fått med oss snälla tarmbakterier hem och hoppas de gör susen. En annan veterinär hade heller inga tankar om vad det kan vara.

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 465
Hundhälsa Jag har ju hört om hundar med järnmage men här hemma kämpar vi med att få till ett foderbyte utan att behöva leva med konstant diarré...
Svar
10
· Visningar
2 346
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 267
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Jag vet inte om jag oroar mig i onödan så jag tänkte att jag rådfrågar buke, nybliven hundägare som man är. Har alltså en valp på 4...
Svar
9
· Visningar
5 566
Senast: Hurricane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka