Skriv på mot djurens lidande!

C

caballera

Alla ni som är engagerade om djurens rättigheter utomlands (framförallt i Asien där de verkar ha det som värst) skriv på de här namninsamlingarna för att stoppa djurens lidande.

Skriv på för hundarnas (och katternas) rättigheter i Kina:
http://www.animalprotection.se/index.php?id=73

Skriv på för förbud mot import av katt- och hundpäls:
http://www.animalprotection.se/index.php?id=75

Dessa listor kommer sedan att lämnas vidare och förhoppningsvis kan de iaf verka för att öppna ögonen på de människor som har makten att stoppa detta...

Ni som vill kan läsa mer här:
http://www.animalprotection.se/index...ash=05bb3d4c42
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

Sånt där har ju alltid en god tanke, men jag tycker att man ska se längre än så... Vad tycker Indien om hur vi har våra kor??

Som sagt, gullig tanke, men jag tror inte på listor. Att säga till folk i U-länder, diktaturer osv att deras djur har det odrägligt när de inte ens själv har mat på bordet..?? Är det vettigt??

//E
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

Min hund lider!
Hon får inte kakor längre :D

Jag skulle hellre engagera mig i saker som jag själv sett, än att börja involvera mig i saker som sker i länder jag aldrig varit.
 
Varför inte?

Varför inte? Jag tycker inte att världen kan fortsätta att blunda för det här. Det handlar inte om mat utan om skönhet och konsumtion i den västra världen där det finns gott om andra alternativ...

Ingen kan göra allt men alla kan göra något...
 
Sv: Varför inte?

Men då tycker jag att ett bättre alternativ är att välja bort deras produkter. Varför ska vi göra "dem" medvetna när vi själva köper deras produkter?

Efterfrågan styr tillverkningen, så länge vi köper skiten så kommer den tillverkas. Sen under vilka förhållanden, det vill de flesta blunda för.

//E
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

Men det är ju precis det vi gör när om vi får igenom en bojkott (import förbud) på hund- och kattpäls...
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

Jag tänker inte skriva på att de inte får äta hund i Kina. Det är min rättighet att äta det kött jag vill. Inte ska någon från Kina eller Indien bestämma vad jag ska få äta för kött bara för att de har en annorlunda syn!

Jag tycker dessutom att det är jättebra att de avlivar gatuhundarna, då slipper de lida mer!
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

Fast folks fria vilja...??? Bojkott är mot ett helt land, det gör man när länder är i krig med varandra och det är aldrig bra att slå mot de redan fattiga.

Det är ju skitlätt att sitta här och skriva på listor när det inte drabbar oss, men de människor som lever på det, vad ska vi ge dem??

//E
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

Jag tänker inte skriva på att de inte får äta hund i Kina. Det är min rättighet att äta det kött jag vill. Inte ska någon från Kina eller Indien bestämma vad jag ska få äta för kött bara för att de har en annorlunda syn!

Jag tycker dessutom att det är jättebra att de avlivar gatuhundarna, då slipper de lida mer!

Det är inte ATT de äter köttet utan sättet djuren behandlas på som är det viktiga i den här frågan.

TS

Jag skriver upp mig på listan! (Och innan ngn ska påpeka..nej jag äter inte någon form av kött eller bär päls på varken hund eller hermelin)
 
Sv: Varför inte?

Men då tycker jag att ett bättre alternativ är att välja bort deras produkter. Varför ska vi göra "dem" medvetna när vi själva köper deras produkter?

Efterfrågan styr tillverkningen, så länge vi köper skiten så kommer den tillverkas. Sen under vilka förhållanden, det vill de flesta blunda för.

//E

Men man kan ju fortfarande vilja bära päls utan att känna att huden man bär har blivit behandlad som skit? Därför påpekar man djurens kassa förhållanden för de länderna som behöver höra det.
Att låta en ko gå omkring i ett inhägnat område är en lyx dessa hundar och katter inte får. De sitter packade som sillar i burar. De avlivas dessutom ofta på ett grymt sätt för att de anses möra köttet. En annan "snabb" avlivningsform de har där är hägning. Man knyter en snara runt halsen och hänger upp djuret i en krok.
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

Som sagt, gullig tanke, men jag tror inte på listor. Att säga till folk i U-länder, diktaturer osv att deras djur har det odrägligt när de inte ens själv har mat på bordet..?? Är det vettigt??


Varför inte? Sen när gäller åthutningar enbart för rika människor?
 
Sv: Varför inte?

Jag vet inte om du missförstår mig, men jag tycker självklart att det är för djävligt att djuren lever och dör på det viset.

Men jag tycker också att det är enkelt att sitta här och skriva på listor utan att sätta sig i varför folk gör så. Åk dit och jobba för det på plats.

Jag köper själv inga pälsar och kollar alltid ursprung, så jag försöker sköta min del. Men jag tycker att det är lite att kasta sten i glashus att skriva på listor för bojkott pga de behandlar djur illa när det i själva verket är människorna som behandlas som djur....

//E
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

Jag tänker inte skriva på att de inte får äta hund i Kina. Det är min rättighet att äta det kött jag vill. Inte ska någon från Kina eller Indien bestämma vad jag ska få äta för kött bara för att de har en annorlunda syn!

Jag tycker dessutom att det är jättebra att de avlivar gatuhundarna, då slipper de lida mer!

Håller med om att man helt klart kan äta hund!
Bara de har det bra innan avlivningen, och att den sker på ett bra sätt!
Ät vad ni vill, utom utrotningshotade djur såklart.



Måste tillägga: Ät mer hästkött i sverige! Stoppa de dumma transporterna till utlandet! :bump:
 
Sv: Varför inte?

Jag vet inte om du missförstår mig, men jag tycker självklart att det är för djävligt att djuren lever och dör på det viset.

Men jag tycker också att det är enkelt att sitta här och skriva på listor utan att sätta sig i varför folk gör så. Åk dit och jobba för det på plats.

Jag köper själv inga pälsar och kollar alltid ursprung, så jag försöker sköta min del. Men jag tycker att det är lite att kasta sten i glashus att skriva på listor för bojkott pga de behandlar djur illa när det i själva verket är människorna som behandlas som djur....

//E

Fast nu handlade den här tråden om djur. Hade det funnits en lista till för att folk skulle ha det drägligae skulle jag givetvis skriva på den också! Varför ska det vara antingen eller?
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

eller ät inget alls :p

JA för då blir det ju mycket bättre....??? Antingen skickas alla djur utomlands under vidriga förhållanden, eller så slutar de oxå att äta animaliska produkter. Hur många kor, får, getter tror du vi då får se i hagar och på fällt i Sverige??? Hur många öppna landskap hade det då funnits?????

Bättre att välja varifrån köttet man äter/produkterna kommer ifrån, och på så sätt främja för ett bättre djurhållande.

Var bara tvungen, vet att detta inte var vad tråden handlade om, sorry.

Håller annars med lady_vip
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

eller ät inget alls :p
Ja men du är ju smart. Eller inte. :crazy:

JA för då blir det ju mycket bättre....??? Antingen skickas alla djur utomlands under vidriga förhållanden, eller så slutar de oxå att äta animaliska produkter. Hur många kor, får, getter tror du vi då får se i hagar och på fällt i Sverige??? Hur många öppna landskap hade det då funnits?????

Bättre att välja varifrån köttet man äter/produkterna kommer ifrån, och på så sätt främja för ett bättre djurhållande.

Var bara tvungen, vet att detta inte var vad tråden handlade om, sorry.

Håller annars med lady_vip
Exakt.

Ät svenskt kött, vi vet var det kommer ifrån, hur det gått till osv osv.

Hur tusan tänker ni som vägrar det?
Inga mer kor, många tusentals arbetslösa, inga får osv osv osv....
Tänk lite på konsekvenserna. :smirk:
 
Sv: Skriv på mot djurens lidande!

Jag skiter i om de inte har mat på bordet i denna frågan. Faktiskt.
Det är viktigare att djur har det bra och inte vanvårdas osv.

Jaha??? Tycker du att det är moget att resonera så? Att människovärdet är så lågt att deras djur ska ha det bättre?

Det är faktiskt skillnad på djur och människa, även om man önskar att deras djur hade det bättre än vad de har det så hur kan man kräva det när människorna inte har det bra.

Men visst, åk du och bosätt dig i en kåkstad med 10 människor på 1 kvadratmeter och prata djurvärde...

//E
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 755
Senast: Fetaost
·
P
Hästmänniskan som jag tycker har en vettig syn på djurhållning. Strängare straff för djurplågeri Att husdjurens värde aldrig kan likställas med...
Svar
4
· Visningar
1 388
Senast: Pelle_P
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp