Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du en nät dörr innanför kattluckan eller hur menar du?Jag har testat det mesta för att hålla skatorna borta. Attrapp som såg ut som en rovfågel fungerade en dag ungefär. Detta trots att den flyttades runt varje dag. Rovfågels siluetter på fönstrena hjälpte överhuvudtaget inte. Finns det mat så tar de sig in. Numera har jag en nätdörr med svart myggnät innanför. Det gör att de inte ser var de kan ta sig in vid kattluckan och det finns inte längre någon mat där.
Tror inte det, finns inga andra katter här och min är van vid lucka.En katt?
Skator vet jag inte, men jag hade duvor som gjorde några försök. De gav upp när det inte gick att komma in; luckan öppnas enbart för min katt, hon har ett chip i halsbandet.I morse var min kattlucka förstörd och jag misstänker skator som jag tidigare sett försökt komma in genom luckan. Hur får jag dem att hålla sig borta från luckan? Finns det något man kan sätta upp vid luckan som skrämmer dem?
Skator vet jag inte, men jag hade duvor som gjorde några försök. De gav upp när det inte gick att komma in; luckan öppnas enbart för min katt, hon har ett chip i halsbandet.
Det här är i ett stall. Jag satte en nätdörr med svart myggnät innanför och i nätdörren är luckan. När myggnätet hänger för nätdörren och därmed också för kattluckan kunde skatorna inte se var de kunde komma in för allt såg ju likadant ut.Har du en nät dörr innanför kattluckan eller hur menar du?