Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min erfarenhet som fd hovslagare är att hästar som är jobbiga att sko inte sällan har problem i kroppen.Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt och hållet nybörjarhästar. Stämmer detta?
Fast hästen kan ju ha blivit illa behandlad som föl och därför rädd för hovslagare, eller?Min erfarenhet som fd hovslagare är att hästar som är jobbiga att sko inte sällan har problem i kroppen.
Ja det låter ju som ett logiskt samband om man tänker efter!Min erfarenhet som fd hovslagare är att hästar som är jobbiga att sko inte sällan har problem i kroppen.
Finns alltid undantag från regler så finns säkert även om jag aldrig träffade någon.Fast hästen kan ju ha blivit illa behandlad som föl och därför rädd för hovslagare, eller?
Om man inte säkert vet att det finns ett specifikt föl-trauma att ”skylla” på tycker jag man ska vara försiktig med att tänka i de banorna. Det blir lätt att man låser sig vid den förklaringen och kanske missar den riktiga orsaken till problemet.Fast hästen kan ju ha blivit illa behandlad som föl och därför rädd för hovslagare, eller?
Inte hovslagare, men har samma erfarenhet. Alla hästar som jag haft och som varit knepiga på ett eller annat sätt har haft något med kroppen.Min erfarenhet som fd hovslagare är att hästar som är jobbiga att sko inte sällan har problem i kroppen.