Skönhetsoperation...?

smirk

Trådstartare
Har tre unga honkattor (ca 9 månader) som ska kastreras när som helst från och med nu. Jag tog hem dem från ridskolestallet i höstas där ingen brydde sig om dem och de alltid var hugriga och frusna.

En av dem har extremt mycket löst hängande skinn under magen. (nån typ av bråck?) När hon travar slänger magskinnet fram och tillbaka i sidled, det ser inte särskilt vackert ut även om katten inte verkar lida av det. Funderar på om det möjligt att låta operera bort det i samband med kastreringen. Är det någon som har erfarenhet av något liknande? Kostnad?
Planen är att försöka placera ut dem i nya hem, tänker att det kanske är lättare att hitta intresserade om den lilla skönhetsdetaljen är åtgärdad. Men inte om operationen är riskabel och omfattande och väldigt kostbar.
Tips och råd mottages tacksamt // Smirk

Sv: Skönhetsoperation...?

Jag tror inte det är bråck iaf, en av mina honor har också en påse på magen. Kallas tigerpåse och är tydligen en rest från då katten var ett ökendjur, användes då som pucklarna på kameler.

Sv: Skönhetsoperation...?

Är det bara hud så känns det att det bara är hud, det är slappt och slängigt. ;) Skulle det handla om ett riktigt bråck (vilket jag har lite svårt att tro om det är mycket som släger hit och dit) ska det givetvis åtgärdas. Bara slapp hud är inget problem för katten, såvida det inte är sjukt mycket så att det släpar och fastnar i saken. Jag tror inte att du får någon veterinär att ta bort det ur bara estetisk aspekt utan det vill nog till en veterinärmedicinsk aspekt för att huden ska tas bort.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka