Sko 3 åring, behöver de vila ett tag sedan?

Z

Zeena

Skall sko min 3 åring på fredag. Bör jag då låta honom vila ett par dagar eller är det ok att rida dagen efter?

Sv: Sko 3 åring, behöver de vila ett tag sedan?

"Min" treåring har visserlogen inga skor, men han verkas ju regelbundet och jag brukar inte "känna" något dan efter.
Det är ju inte samma sak men lite hjälp kanske det är.. ;)

Du märker om hästen ömmar, annars är det ingen fara...

det tror jag inte du behöver, var bara uppmärksam och se om hästen känns annolunda/påverkad.

Min 3-åring ska också skos på fredag. Jag tänker låta henne vara nån dag för att se hur det blir.

Hoppas nu allt går bra med skoningen, är ju första gången liksom :crazy:

skor ni dom på bara fram eller runt om?

Min kommer skos runt om (om det går bra) för jag vill ha på brodd på henne nu. Hon halkar mest med bakbenen, och sko bara bak är det väl ingen som gör ;) dessutom kommer ju det bli mindre snö igen och då är gruset inte så skoj för de oskodda.
Så det blir skor, snösulor och broddat på nu!

Liknande trådar

Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
10
· Visningar
1 285
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
651
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka