Skicka in till F-bolaget

Waco

Trådstartare
Detta är en djungel för mig, mina hästar har alltid varit så friska. Men nu står jag här med häst som blivit behandlad på klinik. Där direktreglerades det direkt. Så långt allt under kontroll. Men nu har hovis skott efter veterinärens rekommendationer och denna faktura ska skickas in till f-bolaget. Och det är här jag blir vilse.

Jag hittar ingen vettig information på Agrias hemsida på hur detta ska göras. Jag kan ju inte bara skicka fakturan i ett brev. Och någon ny skadeanmälan är det väl ändå inte? Hur gör man?
 
Sv: Skicka in till F-bolaget

Det står ett ärendenr (skadenr) på den specifikationen du har fått/får från Agria. Har du inte hunnit få den så ringer du Agria så får du det på telefon. Numret skriver du sedan på fakturan från hovis + försäkringsnr+ ditt och hästens namn och ditt personnr. Spara originalet på fakturan själv och skicka en kopia. På många försäkringsbolag kan man anmäla skadan på nätet. Fakturan scannar du då in och bifogar som pdf-fil.
 
Sv: Skicka in till F-bolaget

Tack!
Hur lång tid brukar det ta innan pengarna fins på kontot?
 
Sv: Skicka in till F-bolaget

Jag skickade in skadeanmälan och några kompletteringskvitton via Mina Sidor på Agrias hemsida den 7/4, den 11/4 hade jag pengarna på mitt konto.
 
Sv: Skicka in till F-bolaget

Jag använder också Mina Sidor på Agria. Man kan scanna förättningsunderlaget/journalen och fakturan eller skicka med post.
Enkelt vilket som och pengarna brukar vara på kontot efter några dagar.
 
Sv: Skicka in till F-bolaget

Tusen tack! Det låter ju lovande! :) Nu får jag vackert skicka med post då jag inte har en skanner men kopior kan jag ta på jobbet åtminstone :)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
2 038
Senast: Gnist
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 697
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp