Skicka hästen på unhäst lösdrift

helsa

Trådstartare
Skicka hästen på unghäst lösdrift

Jag går i planerna att skicka mitt 10 mån korsnings sto på unghästs lösdrift i ca 1 år så hon får busa av sig med andra unghästar, har någon erfarenhet av det? och kan berätta hur det var? finns det ställen man kan skicka dom till och få hjälp med tex tömkörning,sadelvänjning m.m? och vart hittar man dessa stall som har det att erbjuda? tacksam för svar.. p.s om någon vet om något specifikt ställe så pmá mig gärna.. :)

Senast ändrad:
Sv: Skicka hästen på unhäst lösdrift

Jag har annonserat när mina unghästar skulle till lösdrifter. Jag har gjort allt jobb själv med dem även när de varit borta, bortsett från den dagliga visiteringen och uppbindningen vid kraftfodringarna. Jag har sett till att de verkats, ställt in dem för pyssel och gått ut med dem på prommenader och även senare tömkörningen. Jag har försökt åka till dem ca 1 ggr/vecka, tycker inte man behöver ställa så stora krav på 1-åringar än att de ska kunna ledas och bindas upp samt uppföra sig när man borstar eller de verkas.

Sätt ut annons och se vad du får för svar och svara själv på de annonser du tycker verkar intressanta. Vad som ska ingå får du komma överens om med uthyraren, men se till att få skriftligt på vad ni kommer överens om och ha ett riktigt kontrakt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 898
Hästhantering Hej alla som är vana vid unghästar - jag skulle behöva lite råd och tankar om hur bäst förbereda att transportera en unghäst en lång...
2
Svar
27
· Visningar
2 573
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 599
Senast: mackan
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 414
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar