Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min ena häst får skavsår av sadelgjorden. Han har aldrig haft problem förut med detta.
Vad ska jag göra ?
Tips på någon annan sadelgjord som skulle vara bättre ? (har en i läder nu)
Håller med
Om han inte har fått skavsår förut, måste ju nått ha ändrats nu?
Hull? Använder du en annan sadel?
Svårt att komma till rätta med problemet om inte du känner till orsaken
Skav får vår pålle vid pälsfällning vår och höst. För oss funkar det med fårskinn. Precis som någon redan skrivit är det viktigt att hålla området extra rent. Vi brukar torka av med svamp och vatten efter varje ritt och rykta noga innan sadeln ska på.
Gravid - 1år Och jag är lite besviken på hur jäkla kass jag var på att "andas igenom smärtan". Istället för att göra det skrek jag massa riktigt fula...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.