Skare och benlindor...

T

Tiagirl

Jag är verkligen rent ut sagt skittrött på den här snön och förb*de kylan. :mad: Om jag ska kunna rida nånstans förutom på en hal skogsväg i annat än snigelskritt måste jag ge mig ut genom skogen och åkrarna.

Har skummat här och var att endel lindar då för att inte riva upp benen. Hur långt upp och hur långt ner? Bör man inte linda rätt hårt då för att det inte ska kasa upp vid varje nertramp i den hårda snön?

Sv: Skare och benlindor...

Linda "som vanligt", arbetsbandage. Om du vill vara säker på att inte få in snö under lindorna kan du ju linda ner över kotlederna. Brukar fungera. Apropå "hal skogsväg": Har du inga broddar på din häst??? Det tycker jag att man bör ha vintertid, även om man så bara ska rida i "snigelskritt".

Tack för svaret! Ska pröva det så vi får lite annat att göra.

Hon är inte skodd så därför inga broddar... Enda nackdelen vad jag kan komma på med barfotahästar....annars är jag evig tacksam för att hon alltid har klarat av det.

Om hästarna skär sig på skaren brukar det oftast vara i karleden och så långt ner ska du inte linda..
Om du inte lindar i vanliga fall tycker jag inte att du ska göra det nu heller. Försök att undvika det underlaget i stället.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka