Skadeanmälan för triangelmärkning

MissourisTopsanna

Trådstartare
Nu är det bestämt att mitt sto ska triangelmärkas och gå till avel.

Sitter är 21år och väldigt ny och färsk på viktiga papper.

Har folksam LIV1 på henne. När jag fyller i för triangelmärkning och har alternativ "full ersättning liv" "delersättning liv" "veterinärersättning liv" Vilken väljer jag?

Annan fråga

Har ersättningen begärts eller kan sådan erhållas från annat håll tex försäkringsbolag, nytt djur av säljaren? Kryssar jag i Ja eller nej?

Taksam för snabba svar! Hästen åker till sitt nya hem så fort vi har fått detta gjort, och vill ha det fort gjort då dom vill betäcka henne så snart som möjligt! :)
 
Sv: Skadeanmälan för triangelmärkning

Ring och fråga försäkringsbolaget.

Jag är också lite frågande till hur det bestämts att stoet ska triangelmärkas, vad jag vet krävs det intyg från veterinär och ett okej från försäkringsbolaget. Hästen är dessutom ganska gammal så var den inte högt försäkrad från början kan det inte bli många kronor som går att få ut.
 
Sv: Skadeanmälan för triangelmärkning

Det var veterinärs "idé" att jag ska triangelmärka. Hon skickade skadeanmälan och veterinärintyg till mig nu som jag fyllde i, där ingick dessa frågor. Min pappa fick hjälpa mig med dem så gått det gick nu via telefon. :) Har skickat in det nu, och ska få godkännande från folksam, sedan ska jag in och triangelmärka hos veterinären. Sen är det klart antar jag?
 
Sv: Skadeanmälan för triangelmärkning

Jag tror TS menade att hon själv är 21 år och inte hästen?

Har för mig att hästen är betydligt yngre och åtminstone köptes för en relativt dyr summa för rasen när jag läst gamla trådar.
 
Sv: Skadeanmälan för triangelmärkning

Hoppsan, så fel man kan läsa, det kändes udda att triangelmärka en 21-årig häst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp