skadad kota

S

stars

vi hämtade en gammal travare förra veckan som vi ska ha som sällskaps häst,han är 20år jätte go häst välfostrad kille,när dem skulle lasta han så klämde han sig mellan stall golvet och transport luckan och fick värdens sår upp rivet (köttsår) blödde som attan,så vi kunnde inte ta hem han då så dem lasstade han dagen äffter,
när jag va ute och gick med han så stannade han 2gånger och lyffte benet som en hund skulle kissa kan det vara så att såret spändes ut när han gick ??
nu i alla fall så tvättar och lägger jodopaxomslag två gånger om dagen och vila i hagen,
såret börjar dra i hop sig
vad jag undrar bara är när såret har dragitt i hop sig hur länge tror ni att jag ska vänte med att skritta han eller ska jag börja gå ut och gå med han??
Jag är så förbannad på mig själv hur f-n kunnde man glömma benskydd
sen blev jag förbannad på förra ägaren varför sa dem inget till mig varför erbjöd dem inget skydd som dem e så erfarna jag blir så förbannad på mig själv så jag har gråtit J-vla dum huvud jag är:devil:

Sv: skadad kota

anledningen till att han stannde och lyfte benet var säkert att det stasade(sträckte) i benet.

Tror inte du behöver ut och gå med honom om han kan röra sig i hagen bara hålla koll på så att det inte blir infekterat mm

Olyckor händer så lätt tyvärr.

Lycka till med hästen :)

Sv: skadad kota

Sluta med jodopaxomslagen, jod är vävnadsretande och förhindrar såret att läka ordentligt.
Jodopax använder man bara en gång eller inte alls, tvål och vatten är lika bra. Sår mår bäst av av att lufttorka men om det är väldigt stort lägg bara ett torrt bandage för att skydda det.

Liknande trådar

S
Hästvård det är nog ingen mening att jag ska ha häst ,förra veckan så trampade min valack fel vid på lastning till transporten och går med sår...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Madde_padde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka