Ska vaccineras idag

Jag är nervös. Tänk om det blir så jobbigt som förra gången? Men den här gången vet jag åtminstone var bedövningsplåstret ska sitta. Jag kommer också att ta lugnande innan trots att den inte riktigt fungerar förebyggande. Och så kommer jag be om att få ligga ner. Boendestödet kommer också att prata för mig så att jag får ligga ner. Förra gången blev jag ju bara behandlad som en i kön och att få ligga ner fanns liksom inte på kartan.

Usch. Jag vill inte det här.

Jag tror det kommer att gå bra! Att du kände av sticket så mycket förra gången är verkligen inte vanligt -så spänd och rädd och eländig som jag var båda gångerna hade jag ändå knappt en aning om När de verkligen stack.
Pepp, pepp! <3 Skönt att du får ha stödet med dig som kan prata med personalen, du är långt ifrån den enda som har stora problem med det här.

Hur lång tid kan det ta innan man känner biverkningar? Jag känner nämligen ingenting. Har inte ens ont i armen den här gången.

Ja, men jag kände mig så pinsam när jag skrek som ett litet barn.
Jag förstår om du kände så, men du ska absolut inte skämmas utan jag tycker du ska vara stolt att du gjorde det fast det är otäckt!

Känslor måste inte vara sanna. Min medryttarhäst hade sprungit och sparkat sig i hagen idag, jag ringde ägaren och började gråta för det kändes som det var mitt fel. Det tyckte hen absolut inte att det var, och imorgon lär jag få fundera på varför jag reagerade så.

Jag är nervös. Tänk om det blir så jobbigt som förra gången? Men den här gången vet jag åtminstone var bedövningsplåstret ska sitta. Jag kommer också att ta lugnande innan trots att den inte riktigt fungerar förebyggande. Och så kommer jag be om att få ligga ner. Boendestödet kommer också att prata för mig så att jag får ligga ner. Förra gången blev jag ju bara behandlad som en i kön och att få ligga ner fanns liksom inte på kartan.

Usch. Jag vill inte det här.

Vaccin nålar känns ju mindre än ett mygg- knott stick även utan bedövning (och de (mygg och knott) märker man ju inte fören det börjar klia och de har flugit där ifrån.... Sprut rädd kan man låtsas vara när det är blodprov på gång för de känns onekligen när de får sticka 7-8 gånger för att hitta en åder att ta prov ifrån.... Med en duktig sköterska som hittar blodådern på första sticket känns knappt den.

Senast ändrad:
Jag förstår om du kände så, men du ska absolut inte skämmas utan jag tycker du ska vara stolt att du gjorde det fast det är otäckt!

Känslor måste inte vara sanna. Min medryttarhäst hade sprungit och sparkat sig i hagen idag, jag ringde ägaren och började gråta för det kändes som det var mitt fel. Det tyckte hen absolut inte att det var, och imorgon lär jag få fundera på varför jag reagerade så.

Hästar gör de konstigaste saker i hagen oavsett vem som sköter om den aktuell dag, inget du skal ta på dig om du inte föranlett skadan vid att vara oaktsam vid in- utsläpp.

Hästar gör de konstigaste saker i hagen oavsett vem som sköter om den aktuell dag, inget du skal ta på dig om du inte föranlett skadan vid att vara oaktsam vid in- utsläpp.
Tack! För visst är det så, och trots att jag har jobbat i lite olika stall förr och haft egen så är absolut inte ovan så sett, men en jobbig tid, trötthet, stress på jobbet och annat gjorde att det helt enkelt kändes för mycket nu plötsligt (och jag förklarade situationen för ägaren som försäkrat att hen inte tycker det är något fel som har begåtts)

Vaccin nålar känns ju mindre än ett mygg- knott stick även utan bedövning (och de (mygg och knott) märker man ju inte fören det börjar klia och de har flugit där ifrån.... Sprut rädd kan man låtsas vara när det är blodprov på gång för de känns onekligen när de får sticka 7-8 gånger för att hitta en åder att ta prov ifrån.... Med en duktig sköterska som hittar blodådern på första sticket känns knappt den.

Och i min värld gör vaccin mer ont än ett blodprov, iaf om detta tas i armen. 🤷

Och i min värld gör vaccin mer ont än ett blodprov, iaf om detta tas i armen. 🤷

Bevisar ju bara hur konstigt vi människor är byggda. Armvecket är ett av de känsligaste ställerna på kroppen och där blodprov oftast tas, medan överarmen där vaccin ges är en av de mest okänsliga delarna av kroppen.

Kan inte tänka mig annat än att det hela är psykiskt betingad, när man förväntar sig att ett vaccin skal göra ondare än ett blodprov.

Bevisar ju bara hur konstigt vi människor är byggda. Armvecket är ett av de känsligaste ställerna på kroppen och där blodprov oftast tas, medan överarmen där vaccin ges är en av de mest okänsliga delarna av kroppen.

Kan inte tänka mig annat än att det hela är psykiskt betingad, när man förväntar sig att ett vaccin skal göra ondare än ett blodprov.

Eller så gör det olika ont på olika personer?
Jag har varit extremt nålrädd och lika rädd för både vaccin och blodprov.
Tycker definitivt att vaccin är värre, och ger hellre blod än vaccinerar mig rent smärtmässigt.

Det är Din upplevelse, inte en allmän sanning, och jag tror inte det är någon människa i den här tråden som går in och "låtsas vara" spruträdd. Vilken otroligt trist och respektlös ton du har.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 168
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
34
· Visningar
6 358
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 594
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar