Nomina
Trådstartare
Jag red western från att jag var 10 till 12 år gammal på ett litet russ som absolut inte kunde tänka sig något annat, hoppning och dressyr var skittråkigt. Han såldes då han blev för liten för mig, och jag började med engelsk ridning igen.
Jag är 17 år nu och grymt sugen på att ta upp westernridningen igen. Jag vill inte hålla på enbart med western utan lite hoppning och dressyr vid sidan om.
Nu skulle jag behöva lite hjälp att komma igång.
Har 2 st westernsadlar hemma
1. Den som jag hade på russet "damstorlek". Denna sadeln är extremt skön och passar mig perfekt i storlek.
2. Min morfars gamla sadel "herrstorlek". Obekväm
Vidd nämndes inte alls när vi köpte sadlarna, utan det var bara dam och herr.
Tänkte prova sadel nr.1 på Oliver (min nuvarande häst). Hur ser man om en westernsadel ligger fel på hästen? Kan man se på hästen efter ett ridpass ifall sadeln ligger bra eller dåligt?
Vad för bett bör jag använda? Nu rids han på ett rakt tränsbett med koppar i mundelen.
Ev. Sidepull/repgrimma?
Oliver är 4 år och håller på att skolas om till ridhäst.
Jag återkommer ifall jag kommer på några fler frågor
Jag är 17 år nu och grymt sugen på att ta upp westernridningen igen. Jag vill inte hålla på enbart med western utan lite hoppning och dressyr vid sidan om.
Nu skulle jag behöva lite hjälp att komma igång.
Har 2 st westernsadlar hemma
1. Den som jag hade på russet "damstorlek". Denna sadeln är extremt skön och passar mig perfekt i storlek.
2. Min morfars gamla sadel "herrstorlek". Obekväm
Vidd nämndes inte alls när vi köpte sadlarna, utan det var bara dam och herr.
Tänkte prova sadel nr.1 på Oliver (min nuvarande häst). Hur ser man om en westernsadel ligger fel på hästen? Kan man se på hästen efter ett ridpass ifall sadeln ligger bra eller dåligt?
Vad för bett bör jag använda? Nu rids han på ett rakt tränsbett med koppar i mundelen.
Ev. Sidepull/repgrimma?
Oliver är 4 år och håller på att skolas om till ridhäst.
Jag återkommer ifall jag kommer på några fler frågor