Ska betäcka för första gången

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare xaheena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 719

xaheena

Trådstartare
Halloj, har ett sto som jag ägt sen i våras, köpte henne för att rida och avla på. Hon själv är rätt högrest och är ganska hetsig och rida.
Hon hoppar hus och tar tag i hindren och rör sig väldigt väl.

Ska betäcka henne nu till våren.
Hingsten jag kollat på är Tornesch, lite mindre, lugn & cool plus att han står nära (hon har aldrig betäckts förr).

Hennes stam finns här
http://www.allbreedpedigree.com/mystik2

Som ni kanske förstår så är jag helt lost på allt vad stostammar, och olika linjer osv är så hjälp mig gärna, inte bara med tips på hingstar utan säg gärna vad ni tycker om hennes stam och om ni tycker jag bör veta ngt speciellt.

Tack för all hjälp jag kan få !
:bow:

Sv: Ska betäcka för första gången

Hon tillhör stofamilj 46, en av de mest framstående hoppfamiljerna i landet!

Spitfire var med i OS -52!

Kolla gamla trådar för jag vet att jag skrivit rätt mycket omden familjen här.

Det var inte illa, då kanske det inte är så dumt att ta ett föl, och kanske hålla tummarna för ett sto.

Tack så mycket !

Visst har hon ett gott avelsvärde!

Mormorsmor Kahlua gick lätt hoppning och är helsyster med hingsten Krocket som är morfar till Briar! Han var den förste hingst som fick 10/10 på löshoppning i ett svenskt bruksprov, men han tävlades bara upp till LA hoppning, varför vet jag inte.

Skyfires dotter Goolagong gick msv fälttävlan och dottern Chess gick msv hoppning.

Kahluas dotter Strega gick svår fälttävlan och blev mamma till Amaretto som gick OS i fälttävlan!

Trots att hon har en dressyrpappa skulle jag tittat på en hopphingst med god gång till henne.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 848
Senast: Görel
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 590
Avel Ja, nu så ska vi få hem vårat SWB-sto från fodervärden sådär lite hastigt, och funderar på vad vi ska ta oss till med henne. Först och... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 585
Senast: Ramona
·
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: angeeliicaa88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hitta rätt bett till travare
  • Lymfangit