Sjukt spännande podcast

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har totalt fastnat i den här podcasten http://serialpodcast.org/
Började lyssna i går och har tre avsnitt kvar innan nästa kommer i morgon.
Av de tre jag har kvar ser jag mest fram emot är nr 7 The Opposite of the Prosecution

Ridlektionen igår, jaa vi hade 2-3 tvärnitar och tyvärr inget galopparbete. Tycker hon bjuder fram bättre efter vi fått galoppera lite.
Övningen var inledande försök till öppna. Jag har ridit öppna men inte övriga i gruppen så det blev ganska back-to-basic, inte mig emot alls :D
Höger varv var skit, hästen är sjukt stel åt det hållet och jag är jättelåst i höger höft. Gick liksom inte få till vikthjälperna öht när jag inte får med mig höften som jag vill. Vänster gick bättre och mot slutet kunde jag sitta ner i en ganska bekväm trav.

Glömde skriva om måndagens hundkurs igår.
Vi började med att vara sena så jag hann inte gå lukt&kiss-promenad innan. Det resulterade i att skithunden löft på benet när vi kom in i träningslokalen :o. Herregud det gjorde han ju inte ens som valp :cool:.
Sen var en det en löptik med (de fick sätta sig bakom en vägg sen) det + att de små 10-månaders terrier unghundarna tjöt mer än vanligt resulterade i en väldigt okoncentrerad Doby.

Men vi fick till övningarna till slut, det var inledning till kommandot kryp och så Dobys paradgren sitt fint. Där vi fick öka svårighetsgraden lite iom att han redan kan det, med att ta bort godishanden och han skulle sitta kvar. Duktigt hund trots matte med sjukt dålig timing :rofl:

Ikväll ska jag träffa KA för klubbhusbygget och se om vi kan lyckas få till ett interimistiskt slutbesked. Håll tummarna
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp