Simma med häst

L

lala

Jag har provat simma lite med min islandshäst, det var jätte kul , det verkade hästen också tycka :)
Vi simmade bara några simtag sen kom vi upp igen eftersom det var första gången, men en gång var det som han fick ner huvudet under vattnet, jag stod på ett ställe där jag bottnade så jag drog upp huvdet. Vad var det riktigt som hände? Är det farligt?

Jag vill ha alla tips ni har om hur man ska göra när man simmar med hästar !? :)

Sv: Simma med häst

Ja, att simma med dem är helt undervart mysigt :love:

Ett tips är att ha en halsrem på hösten, du kan ta tex en tygel och sno runt halsen. Ta sedan tag i den när hästen börjar att simma, så även du simmar med hästn, så underlättar det för er båda :) lycka till !

Och jag som inte har någonstans att bada/simma med min pålle....

Och jag som har massa ställen att bada m häst på, men en häst som koncekvent vägrar att gå i...

Till TS: Tar ni det bara lugnt, så kommer ni säkert fram till vad som fungerar bäst i vattnet.

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: Cs218
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nångång i januari/februari 2023 så blev det väldigt blött i markerna där jag bor och översvämningar lite här och var. Jag läste...
Svar
5
· Visningar
365
Senast: Lingon
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar