Shiretäcken

Diamond

Trådstartare
Sitter och funderar på om jag ska köpa ett Horseware Amigo bravo eller Rambo duo. . . men sen har jag tittat på Shire stormcheeta combo och tycker de är fina och låter som starka och bra täcken.

Är nöjd med mina horseware men skulle vilja ha lite mer färg. Vad har ni för erfarenhet av shiretäcken och då framförallt stormcheeta combo?

Hästen är en kraftigare arab som är helklippt, är ute ca 14 timmar på vintern och står i kallstall på natten, ingår inte täckesbyte så han behöver ett som sitter bra.

Hittade bara äldre trådar och täcken ändras ju och förhoppningsvis utvecklas genom åren så vill ha lite aktuell information :).

Sv: Shiretäcken

Jag har ett sådant och är supernöjd!
Bra passform, håller vätan ute trots en heldag i regn och rusk.
Mycket täcket för pengarna

Mycket täcken för pengarna, har både stormcheeta 400g och tornado 400g till mina halvblod och de sitter perfekt. Kan hända att de blir lite lite stora i bogen för en arab dock.

Hmm, ja det är ju det med. Han har horseware hero nu som jag fick med när jag köpte honom. De är 140 cm och sitter bra på honom, lite rymligt på längden men bra på bredde (eller hur man ska förklara). Hade tänkt att köpa 135. Är så svårt med storlekar, det är ju inte bra om det blir för stort fram heller så det blir att röra sig för mycket kanske.

Har funderat på ett wug också för de brukar ju smita åt bra runt bog men på min förra skavde det bort manen på en fläck mitt på halsen. Så svårt :banghead:. Är ju en del pengar man lägger ut så man vill ju att det ska sitta bra.

Jag har inte haft just Stormcheeta, men mitt Winter Typhoon (också Shire's alltså) går in på sin femte säsong i vinter och är inte särskilt slitet trots mycket användande dygnet runt. Mitt regntäcke som jag köpte samtidigt, också ett Shire's, slängde jag i våras efter fyra säsonger då innertyget gått sönder.

Shire's är mitt absoluta favoritmärke på täcken, de håller bra och sitter bra. Min häst har aldrig varit blöt igenom heller.

Jag har en hög shire´s täcken och är jättenöjd. Hållbara och vattentäta.

Jag har en arab och Shires sitter perfekt på honom! De är ju så ställbara i bogen. Shires sitter faktisk bättre på honom än HW.

Har inte just Stormcheeta till honom, men är väldigt nöjd med mina Stormcheeta täcken.

Nu har han Premier Equine, sitter också väldigt bra.

Jag provar :D, nu är det beställt. Har på sistone varit lite besviken på horseware, känns som de tappat lite. Mina gamla är jag nöjd med men några av de nyare har inte varit så jättebra. Och för det priset vill man att de ska vara klockrena.

Jag har två Stormcheeta Combo och totalt 6 Shires utetäcken och är grymt nöjd med alla. de är verkligen vattentäta och håller hur bra som helst. Vissa täcken är 4 år gamla och används varje dag antingen sommar eller vinter och de håller fortfarande samma standard. Sjukt nöjd. Skulle aldrig byta täcke. Ett problem jag har dock är att Hansbo ligger bättre på min häst med ENORMA bogar men shires funkar bra med om jag går upp en strl. Vill inte sluta med dem :p

Mitt äldsta är 10 år gammalt, lika fint. Dessutom är det så snyggt, himmelsblå metallic. :D

Jag har Shire stormcheeta combo till min och är supernöjd. Köpte täcket för två år sedan så hon har använt det två vintrar men det är fortfarande som nytt. Har även ett 200gr med hals från Shires och är lika nöjd med det! Superbra och prisvärda täcken.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 946
Senast: Camigween
·
Utrustning Jag undrar om det är någon av er som har erfarenhet från Shires och HW täcken? Jag har sen tidigare täcken från HW i deras Amigo 1200D...
Svar
17
· Visningar
2 180
Senast: Nominous
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Hästvård För något år sen gick jag i tankarna att jag gärna ville ha ponnyn med sällskap på lösdrift. Men sen blev det aldrig av, vi har...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama