Shire med Fotskabb

E

Emmi1980

Jag behøver lite tips om behandling av fotskabb. Har ett shiresto som troligen har det och blir inte av med det. Går bort ett tag men kommer sen tillbaka. Har någon några tips och råd att dela med sig?
Tack på førhand Emmi

Sv: Shire med Fotskabb

Emmi1980 skrev:
Jag behøver lite tips om behandling av fotskabb. Har ett shiresto som troligen har det och blir inte av med det. Går bort ett tag men kommer sen tillbaka. Har någon några tips och råd att dela med sig?
Tack på førhand Emmi

Mitt enda tips är: behandla med Frontline.
(Surfa in på www.apoteket.se och sök på "frontline" om du vill ha mer info, medlet är egentligen till för behandling av fästingar på t.ex. hundar)
Det bästa är ju om du ringer till veterinären och rådfrågar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 587
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka