Fille

Trådstartare
Finns det någon vettig näring kvar i hö som inte är slaget ännu? Alltså sen förstaskörd. Det är i mellansverige det gäller :)
 
Gräsfröhalm i sig är ju jättebra (men inga näringsvärden att prata om), om hygienkvalitén är bra (brukar vara svårt att få tag på just med bra hygienkvalité), men som näring betraktat? Nääääää....
 
Gräsfröhalm i sig är ju jättebra (men inga näringsvärden att prata om), om hygienkvalitén är bra (brukar vara svårt att få tag på just med bra hygienkvalité), men som näring betraktat? Nääääää....

Jag som inte kan något om just gräsfröhalm. Hur mycket MJ/TS brukar det ligga på? Är det stort spann eller ungefär som vetehalm, ganska konstant?
 
Jag skulle vara mest rädd för en extremhög sockerhalt och skulle därför inte köpa det. Den hygieniska aspekten bör man också beakta, hur ska de få hö tillräckligt torrt nu?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Detta är första gången vi slår hö så jag ber er ha överseende med frågor som för andra kan tyckas självklara 😊 Idag slog vi gräs på...
Svar
15
· Visningar
1 337
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 184
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: mily
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp