Sensation G3-4 jämfört med hybriden?

Lurv

Trådstartare
Är en halvblodsryttare som är på g att byta sadel. Genom en gullig bukare har jag blivit nyfiken på bomlöst :)

Vill kunna rida/tävla dressyr och då förstår jag att dressyrvarianten är bäst men jag rider egentligen mest ut.

Min fråga till er som provat bägge. Är dressyrvarianten G4 lika skön att rida långt i som hybriden? Är det stor skillnad?

Tack tack

Sv: Sensation G3-4 jämfört med hybriden?

Vill du se G4 live så har jag en :o
Men jag har ingen hybrid.
// Linda

Kolla upp att du verkligen får tävla dressyr i en bomlös även om den ser ut som en engelsk. Jag har ett svagt minne av en diskussion för några år sedan där man kom fram till att det inte var tillåtet.

Ditt svaga minne kommer inte ihåg rätt :D
Man får tävla i bomlöst om sadeln ser ut att vara av engelsk typ.
Det finns de som frågat förbundet och fått positivt svar. Samt det finns de som tävlat tex i G4. Sök på dressyr så hittar man.
// Linda

Haha, att jag inte förstod att du hade en G4 bland dina femtielva sadlar Linda... Då måste jag knalla över och klämma och känna. :)

Den är ju så otroligt lovordad att det nästans känns religiöst så klart man blir nyfiken.

Den var hemma o inte i stallet. Du vet det finns flera......
// Linda

Vad tycker du om sadlen Linda? Vi har ju lite samma smak sen innan, både vad det gäller sadel & hästar....;)

Hallå Linda!
Jag har bara använt den på Cz o han är ju breeed. Så jag tycker den inte låg optimalt på honom. Satt i uppförsbacke. Hans manke fungerar dock till sadeln. Limonas Greta gick det inte på pga manken.
Men det är en skön sadel och till dressyr/markarbete ger den en bra känsla. Men jag skulle inte använda den till distans på honom. Då behöver jag upp med ändan ur sadeln så att jag kan parera full gas, tvärbroms o sidohopp.
Den är löjligt lätt o enkel att hantera. Helst om man jämför med SS. Öppna stigläder så man kan använda webbers, det gillar jag.
// Linda

Liknande trådar

Distans Hej distansfolk! Nu behöver jag lite hjälp här, det handlar om en första distansstart och hur jag kommer dit! Efter att ha tävlat...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: annoj
·
Utrustning Har försökt väcka liv i tidigare tråd om sensation-sadlarna, men den verkar inte vakna. Jag har en sensation G3 engelsk trail. Både...
Svar
12
· Visningar
3 460
Senast: videnlis
·
Distans Är nu på väg att köpa ny sadel. Det blir en Sensation Ride. Men vilken modell ska jag ha? Jag väljer mellan G3 med G4-sits, som är...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 702
Senast: Gullan86
·
Utrustning Okej, jag behöver lite hjälp! Är på jakt efter en ny sadel till min islandsvalack då hans nuvarande (Globus Clic) inte passar. Min...
Svar
0
· Visningar
3 640
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka