Selproblem

Pazuzu

Trådstartare
Jag köpte precis en ny sele till katten jag är kattvakt åt, eftersom den gamla känns för liten. När jag var i djuraffären såg jag en annorlunda selmodell som såg trevlig ut, men ett litet problem uppenbarade sig när jag kom hem... Jag kan nämligen inte lista ut hur den ska sitta på katten.:angel::rofl:

Jag slänger in en bild på selen:

16256346.jpg

Jag försökte att testa några olika varianter, men han tröttnade till slut och ville äta upp selen.:angel: Någon som kan hjälpa mig? Förmodligen är det jätteenkelt och logiskt, men just nu får jag inte ihop det alls...

Sv: Selproblem

Vänd på den så att mittendelen som ser ut att båga uppåt på bilden kommer nedåt. Sen sätter du ett framben på var sida om mittdelen sen tar du upp spännena och knäpper på ryggen.

Hoppas detta var förståligt.

OK, såhär blir det alltså om jag förstod det rätt?

16256930.jpg

16256931.jpg

Tyvärr sitter den väldigt konstigt och han kunde krångla ur sig den lätt. Om bara den korta remmen mellan de långa kunde ha varit lite längre tror jag halsremmen kunde kommit längre upp och på sätt placerat selen bättre. Nu hamnar halsremmen mitt över "bogen" och halkar nästan ner till benet, och den hindrar honom när han går. Om det inte finns något annat sätt att sätta den får jag skaffa en vanlig sele.:(

Testa om det går att länga den delen som går runt bröstet på honom och korta den runt halsen, annars ser det rätt ut.

Då ska jag testa det, håller tummarna för att den sitter bättre då.:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 856
Senast: Tonto
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 722
Senast: Ekblomma
·
Övr. Katt Hej!! För ca tre veckor sedan så skaffade jag två katter att ha som stallkatter. De är ett år gamla och har varit innekatter fram...
Svar
5
· Visningar
2 209
Senast: maria_b
·
M
Körning Arbetsrubrik: Rädslor i/med vagn *suck* eller är hamstrar lättare? Han är inte bakrädd, inte tillstymelse till reaktion där inte...
2
Svar
31
· Visningar
2 799
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar