Jag fick för mig det. :o Det fick mina för ett tag sen. Ska köpa det igen.
 
Jag har dräktiga ston som måste få tillskott av selen + E-vitamin!

Eftersom de får lucern och groov utöver havre, betfor och morötter, så ger jag inte Tokosel (=recept) + E-vitamin.. utan de får den färdiga blandningen E-vit. med selen från Granngården.
 
Ja och nej, beroende på hur du menar.

Självklart få mina selen, men jag lägger inte till utan jag håller koll på så att de får i sig tillräckligt via fodret.

Så de får det, men med fodret, inte tillagt.
 
det var tillagt jag menade mest och kollade vilka som tänkt på att hästen behöver det. Vi hade diskution om det på ridskolan jag var den enda av 11stycken som gav hästarna det. De andra hästarna går på krafft och betfor.

Hur ofta ger ni som ger extra?
 
De andra hästarna går på krafft och betfor.

Hur ofta ger ni som ger extra?

De andra hästarna kanske får behovet tillgodosett via sitt foder (?), beror ju på mängden de får per dygn!

Mina ston får som sagt Basic-E varje dag, Tocosel ger man endast en g/vecka.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
368
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 402
Senast: Hgfy
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 294
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp