Selecta 3 in 1 på rak rygg?

A

artchie_1997

Är det någon som vet om h**ks selecta 3 in 1 är rak i bommen?
Skulle förmodligen behöva en sådan bom för min häst har ganska rak rygg. Dessutom behöver han en sådan där rejäl cutback och stora bossor. Han har en ganska extrem manke.
Jag rider både ut i skogen, tränar lite dressyr och lite hopp.
Har den bred kanal?
Går det ändra bomvidden hos en sadelmakare?
Om den inte ligger bra, får jag lämna tillbaka den då? Tyckte det stod så i katalogen.

Tack på förhand. :D

Sv: Selecta 3 in 1 på rak rygg?

Jag har en Albion Style dressyr, den har bred kanal, är väldigt rak i bommen och har cut back. Vad jag vet går det ej att ändra vidden.

Är skeptisk till 3 in 1 konseptet.... Blir tre halvbra sadlar istället för en bra.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: Jeps
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Sebastian
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Oknytt
·
Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka