.se adress strul...

S

Spider84

Japp det bara strular för mig nu.

Nu har jag äntligen fått min .se adress (akademiskridonst.se) och jag är jätte glad såklart, men det vill sig inte riktigt.

Jag köpte den genom tripodnet (spray) och köpte då endast domän namnet. Man kan ju köpa paket också.

När jag loggar in och grejar runt så ser jag att det inte går att använda FTP och det står "Ingen ftp tillgång".

De kan väl inte mena att man bara köper domän namnet utan att ha någon möjlighet att lägga upp något. :crazy:

Jag fattar inte riktigt hur det är tänkt. Eller ska man länka med egen ftp? Alltså att inte de tillhandahåller det utan man får ta en egen ftp och ansluta den till rätt sida?

I så fall är vi tillbaka till problem med Smart ftp:n som jag startat en annan tråd om.

Någon som kan reda ut detta för mig? Känner mig väldigt vilsen och lite uppgiven eftersom jag väntat så länge på adressen. :(
 
Du har ju bara köpt domännamnet, det du kan göra är väl att länka det vidare till din befintliga hemsida.

Vill du ladda upp någonting på sidan måste du ju köpa till utrymme också (tex några av sprays paket).
 
Men hur fasiken länkar man det dit då? Vad jag har sett finns det ju ingen funktion inne på tripodnet/spray som gör det.
 
Jag vet inte, jag kollade bara på vad som ingick i domänköpet och då stod det att det ingick...
 
Jo det verkar så, men frågan är hur mycket reklam det är, om de har något stopp på hur många som får gå in på per dag, om det går att lägg ut länkar till bilder/filmer därifrån och hurpass lätt det är att sköta sidan därifrån.

Försöker att maila dem, men hotmailen vill inte samarbeta. :mad:
 
Köpt webbutrymme på b-one och det tog ca en vecka innan ompekningen var gjord efter papprena var inskickade. (ägde ett .net namn redan)
Kostar 12 kr/månad för 125 mb utrymme totalt inkl uppläggnings och andra avgifter blev det väl strax över 500:- första året
 
Tack för tipset ni båda!

Hur tycker du att sidan funkar? Är den nere mycket, strular något? Finns det en lätt hanterlig Webftp?

Kan man länka bilder direkt från sidan och hit? Har för mig att du har gjort det...

Har de något stopp för hur många som kan gå in på en dag?

Tacksam för all info jag kan få om sidan.

surftown ligger ocks runt 500kr, men för 110mb.
 
Nej din sida verkar ju funka bra och den går att länka ifrån.

Får väl snart svart från b-one om deras sida också så får vi se vad det blir...
 
Jag valde mellan b-one, surftown och 99 kronor, och tyckte att sistnämnda verkade klart bäst. Har haft de sedan nagon vecka nu och det funkar jättebra. Alla dessa har sk "fri trafik", vilket om man läser villkoren inte alls betyder att man far ha obegränsat med besökare, gränser gar nagonstans vid 5GB/manad innan man far betala extra tror jag.
 
B-one

Tycker det fungerar bra, med tanke på priset.
har inte haft några som helst problem, förutom min egen klantighet. :crazy:
Det fungerar bra med att lägga upp sidan både via FrontPage och FTP-programmet.
Inga problem med länkningar heller.
 
Nu har jag kollat upp priser på både b-one och surftown.

För ett år tar b-one 334kr och 125Mb med flytt av adress m.m
Surftown tar 458kr för ett år och 110Mb med flytt av adress.


Så nu lutar det åt b-one som både är billigare och erbjuder mer plats, inte för att det behövs just nu, men så småningom kanske. ;)

Nu får jag bara hoppas att jag blir nöjd med det också.

Om det är någon som har nåt att berätta om något av webhotellen som kan ändra min uppfattning får ni hemskt gärna göra det!!
 
Kruxet med b-one är att man inte har någon Web ftp, som ju jag är väldigt van vid nu, men det kanske är minst lika lätt att köra allt på egen ftp?

Vilken ftp använder ni? Hur fasiken lär man sig hur man sköter dem? Och vart kan man ladda hem dem?
 
FTP-program är superlätta att förstå sig på. De jag kan rekommendera är CuteFTP, FlashFXP och WS_FTP.

Du behöver bara ställa in FTP-informationen som du får av din hemsidesleverantör - användarnamn och lösenord, och så vidare, och sedan är det praktiskt taget bara att dra och släppa filer från vänster sida till höger ;)
 
Är det lika lätt att gå in och redigera kodningen på en fil?

Hm...kommer troligtvis att göra en tråd om det när jag laddat hem en. ;)
 
Jadå. I de programmen jag listade - tror jag, har inte alla själv för tillfället - kan man högerklicka på filen i fråga och välja "edit", redigera och spara så går det automatiskt. Annars är det bara att öppna filen som vanligt, från datorn, ändra det som ska ändras i det program du nu brukar använda, och ladda upp den över den gamla.
 

Liknande trådar

M
IT & mobiler För ett par år sedan gjorde jag en enkel hemsida till mina föräldrar och nu påstår de att det är för lite trafik på sidan med "bara" 108...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp