Scarpati ångest!

FadeAway

Trådstartare
Jag måste beställa schabrak nu. Har ett presentkort som annars fryser inne. Men jag är helt genomusel på färger. Hästen jag har är en fux så schabraken från bli bruna/beige (jag gillar inte grönt). Jag tänkte mest dressyrschabrak men jag ska även beställa ett schabrak till min mor ett vitt som skall användas när hennes häst visas på treårstestet. Till min mors häst lutar det åt Vitt med blått kantband, vinrött, blå och vit passpoal eller ska man byta ut det vita mot beige?

Min Greta
28725108.jpg

Mamma Maggan
27772343.jpg

Sv: Scarpati ångest!

vitt eller beiget med kantband och pp i guld, brons, beige, brunt är snyggast tycker jag. vill du ha blått så kör på ljus/silver/marin istället för vinrött.

Jag kommer beställa sammanlagt fyra schabrak. Varav tre ska vara till fuxen. Det fjärde ska vara till den bruna som har blått som färg men jag tippar på att mamma vill ha ett vitt schabrak till sin tävlingsschabrak så att säga.

Du tänkte typ så här?
29327697.jpg

Synd att du inte tycker om grönt, fuxar gör sig så fruktansvärt bra i grönt.

Ett par förslag har jag till dig i alla fall:
-Grå/svart/vit&silver.
-Brun/Beige/guld&brun.

-

Fast scarpati har ingen rolig grön :p
Sen har jag inget i grönt heller så det känns lite sisådär att få massa fler färger då kommer jag känna att jag måste köpa annat för att matcha det liksom.
Vilken av de bruna tänkte du dig?

Ok snälla slå mig inte nu men jag har två förslag :)

Rosa (gärna gammelrosa typ) vi har en fux i stallet som har rosa shabrak + lindor. Hon är jättefin i det. Lite otippat men ändå.

Sen svart med typ orange kantband.

jag tycker också att svart med guld/orange kantband är jätte snyggt på fux (har själv ett) men annars så är marin blått med silver eller guld kantband fint också.
hos min hästs förra ägare hade dom bara grönt till henne, men nu så är det svart & vitt som gäller.
fin ide med gammelrosa (: ska nog sno den^^

Vilket trevligt bekymmer :)
Jag hade också satsat på beigebruna schabrak till en fux. Det tröttnar man aldrig på och är ganska lättmatchat.
Fast skulle jag göra av med så mkt pengar så hade jag köpt en yllefilt istället :)

Visst är det ett trevligt bekymmer. :angel:
Jag vann det som presentkort från en butik i danmark. Hurra för internetz! :D

Jag är tyvärr inget fan av rosa så det blir det nog inte. Orange skulle jag beställt till min förra häst (mörkbrun) så det har liksom fastnat lite där att det skulle vara hans (sentimental). Men orange är skitsnyggt!

hehe, det allra enklaste är att ge mig presentkortet (A)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har blått i olika nyanser till min fuxa, tycker det klär henne bra. Blågrå nyanser tycker jag klär henne bäst. (Lite ledsen att rött inte funkar på henne men men vad gör man när en tokig fux stjäl ens hjärta?)

Liknande trådar

Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
2 095
Senast: Lydia
·
Utrustning Yes har börjat fundera på julklapp till lillasyster som ska tävla min häst i hoppning till våren. Hon har ingen tävlingsutrustning vare...
Svar
7
· Visningar
1 772
Senast: Långnos
·
Utrustning Har bestämt mig för att beställa ett dressyrschabrak från Mias med rakt avslut :love: Men kan förstås inte bestämma vilka färger jag...
Svar
10
· Visningar
1 215
Senast: Moscato
·
L
Dressyr Jag hoppas tråden ligger rätt nu, annars får moderator gärna flytta den rätt:o Ja nu så är det dags för mig och min lilla pålla att...
Svar
6
· Visningar
1 368
Senast: __lollo__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka