• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
M

Montéryttare

Äntligen har Tarzan fattat att hästen inte vill, skönt för gammel-scarlet o få mysa vid havet... Tror inte han går att "hämta hem" till Cagnes-Sur-Mer...Artikel

Sv: Scarlet

Tycker inte det verkar som om han fattat det riktigt än...
Men man får ju hoppas att han trivs med strand träningen.

Montéryttare skrev:
Äntligen har Tarzan fattat att hästen inte vill, skönt för gammel-scarlet o få mysa vid havet... Tror inte han går att "hämta hem" till Cagnes-Sur-Mer...Artikel

Märkligt att han var så oattraktiv hos stoägarna?
Hade intresset varit större hade han nog varit avelshingst på heltid vid det här laget?
Någon som sett en avkomma till Scarlet?

jag håller med! hästen tycker nog att det är tråkigt!? :( hoppas att han får bli pancho snart! han har ju redan haft en kanonfin karriär!:bow:

Vi har haft 2 stycken hingstungar.

Helt underbara individer som blev av rejäl storlek.
Denne ägde Tarzan själv:
tarzans.jpg

Den andre kom till oss som avvand unge och hade problem med sig själv.
Han växte ut och har artat sig bra.
Tränaren är jättenöjd med honom.

Angående intresset av Scarlet själv så kan man ju som stoägare kontra med att 80 i fölavgift på en oprövad hingst ÄR för mycket.
Speciellt när han har gjort katastroflopp på slutet.

Det borde ha varit smartare att plocka bort en sådan fin hingst från banorna när han var bra.
För det är så som stoägarna då skulle ha kommit ihåg honom.

Om sedan priset hade varit minst hälften, alltså legat på kanske 25-35 så hade hingsten fått klart mer ston.

AM

:love: Vilken härlig bild! :love:

Ja kanske är han lite dyr, trots att han är hambovinnare?
Men borde inte en sådan vara av intresse att stallas upp i USA?
Men det kanske man skulle ha gjort direkt efter 3-åringssäsongen då?

Prakas skrev:
:love: Vilken härlig bild! :love:

Ja kanske är han lite dyr, trots att han är hambovinnare?
Men borde inte en sådan vara av intresse att stallas upp i USA?
Men det kanske man skulle ha gjort direkt efter 3-åringssäsongen då?

Jo han är på tok för dyr, han skulle ha slutat efter ett bra lopp o lagt sig lite lägre i pris....

undrar om Scarlet skulle duga/trivas i monté? behöver väl en lätt ryttare antar jag han är ju ganska liten!

Han har startat i monté 2 gånger... Han var 2:a första gången o tjänade dryg 1.5 miljoner. Sist så var han oplacerad. Båda starterna på Vincennes.

Har oxå sett en åring (i somras), riktigt läcker liten sak :d med rätta glimten i ögat
Annars tycker jag att scarlet är på tok för dyr, särskilt med hans senaste säsonger på näthinnan...
Hoppas han låter hästen slippa tävla snart...

Finns en här i byn, bilden är från i fjol, då var hon ett år. Nu som tvååring är hon land de snyggate tvååringar jag sett. Så snygg i kropp och ben! Ägarna är mer än nöjda hon tränar tokbra vad jag har hört.
Martha14.jpg

Jenny

För att vara en Hambovinnare är han väl inte särskillt dyr?Kostar att ligga på topp.
Trist bara att Tarzan tävlat minst två år för mycket med hästen.Då folk har så kort minne och minns inte längre än de senaste fem starterna.

Bara för att jag skrev så där, i tidigare inlägg så har vi nu fått en stoägare hemma som bokat just, Scarlet Night...;)
Fast det ska bli kul eftersom just detta sto har en sådan hingstunge sedan tidigare.
Och han är ju som sagt, en dröm..:) :d

Undrar just vart dom ska "parkera" Scarlet för avelssäsongen..
AM

Kostar har 80' i år med? Känns lite dyrt innan han har visat vad han kan lämna. Känns mer prisvärt med en sådan som Lindy Lane (63') i så fall. Eller Pine Chip (90').

Men det var ju snygga unghästar som finns i den här tråden. :love: :d

Jo.. om pappan ligger på 90´så är 80´lite väl högt... Jag kommer ihåg när vi tog in Smoki´n till sverige vilket drömpris vi tog på han... men när det visar sig att Chippen som farfar inte var lika bra så var det bara o backa... Tror inta Scarlets kommer att bli så vidare tyvärr... samma som m Smoki´n

Jaha, en otroligt tråkig nyhet. Men det känns som att SCarlet inte varit helt sugen på att vinna längre.

Kommer att sakna honom på travbanorna.

*knapplån*

Känns lite onödigt att starta en ny tråd om detta, men vill ändå delge er som inte läser Travronden vad "Tarzan" sade till den franska trav-tv-kanalen när han intervjuades efter att Gigant Neo flyttats upp till förstaplatsen i PdA:

- I'm swimming!

:bow:

Han har pinsamt dålig engelska! Hörde du inte segerintervjun efter han vunnit Hambot...? He's fantastic var allt han kunde säga mer eller mindre! Detta är ändå en person som har varit i USA ganska mycket... :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Hästvård I fredags kväll när jag hämtade hem hästarna från sommarhagen såg min lilla (156 cm, nordsvensk/varmblod) ut så här. Självklart ringdes...
2
Svar
39
· Visningar
3 998
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
682
Senast: Badger
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 839
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka