Sätta dragkedja på ridstövlarna

feel

Trådstartare
Kan man i efterhand sy in en dragkedja på ridstövlarna?

Mina dödssnygga Königs tävlings/träningsstövlar har blivit för smala, tror jag får inse att mina ben inte kommer bli 33cm i vidd efter graviditet och barnafödande... :cry: Vill helst inte köpa nya eftersom de här är specialbeställda och kostade en del, även svåra att sälja eftersom de är höga, smala och bara strl 36 i foten.

Sv: Sätta dragkedja på ridstövlarna

Gjorde det för en del år sedan. Resultatet blev alldeles utmärkt och det kostade 500 kr. Före "ingreppet" var de trånga att få på och ta av och det är inget jag trivs med.

Absolut! Det gjorde jag på mina Königs och det blev superbra! Kostade 1200 :- att göra det men då valde jag en lite dyrare utförare efter att ha fått tips här på Buke. Han satte dragkedjan snett frampå, fungerar hur bra som helst!

Dock har jag en annan kompis som också satte in dragkedja på sina stövlar (lite billigare märke) och där envisades skomakaren med att sätta dragkedjan bakpå. Blev fult och inte bra. Så tror det är viktigt med vem som gör det.

Jag gjorde det på mina gamla cavallo piaffe. Satte kedjan på insidan fram precis som det är på piaffe plus och resultatet blev jättebra. Kostade 500 kr och då var det en cavallo orginaldragkedja plus att han sulade stövlarna också. :)

Jag har också satt in dragkedja i mina cavallo, dock får jag lägga in en brasklapp om att dom inte alltid blir större i vaderna. Mina är lika stora, och det är jag i efterhand glad över då jag egentligen kunde ha dem men inte fick upp dom så högt som jag ville.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar