Satt i halsen?

E

Egonson

Hunden kräktes för ett par timmar sen, och då var det som om något fastnade i halsen/näsan på väg upp för han dregglar, ögonen rinner och han snörvlar. Matbit eller nåt kanske?
Vill inte ligga och vila huvudet på golvet och han gnider ibland näsan frenetiskt mot mattan.
Han liksom snörvlar när han andas in genom nosen, vill ej ha ngt att äta (provade med en liiiiiten bit, bara för att prova). Å andra sidan brukar han ej vilja äta när han är "sjuk".

Nu har det hållt på i ca 2 timmar, han är lugn och andas bra men dregglar, snörvlar och väser lite som om han vill få ut nåt irriterande ur halsen som inte går.

Hur gör man, vad KAN man göra? Om det sitter ngt irriterande i halsen, är det bara att vänta?

Han har aldrig haft något sådant förut.
 
Sv: Satt i halsen?

Hm.. Nu är han bättre i alla fall, det var väl magen som spökade som vanligt. Han fnyser fortfarande och i morse fick han känningar av sin känsliga mage (vi har medicin för det alltid hemma) så det var väl kanske så att det hängde ihop.
 

Liknande trådar

Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 771
Senast: mollyphlox
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 048
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 359
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Veterinärtid är bokad, igen, men nu frågar jag även er.. kanske att nån kan ha nån aning om något. Det gäller min mors hund. Hunden...
Svar
1
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp