Sårskada över led.

Monifa

Trådstartare
Min kära häst har lekt kraftigt i hagen var på polaren dragit sin framhov från där benet börjar till knät där det sitter någon form av knöl. Insida framknä kan vara bra att nämna med.

Själva revan ner till knät är torrt och ytligt så det har läkt fint men just över den där knölen på insidan av knät vill inte som jag vill. I början var det torrt och jag lät det vara ifred sen lossnade skorpan och det i kombo med de satans flygfäna har jag tvättat och den smörjt med tjärsalva för att hålla insekterna borta.

Nu till min fråga: vad brukar du smörja sår med?
Hur brukar du ta hand om sår som sitter på ställen där huden inte riktigt är still?

Helst vill jag bara tvätta och inte smörja så det torkar men törs inte det nu när insekterna är här.

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 664
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min häst har någon vecka haft lite torrare fläckar i karlederna fram så tänkte att det kanske var mugg så köpte lactacyd och tvättat med...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: clovergirl
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 396
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Har en annan tråd om min hästs sårskada, så här ville jag bara ss om det finns någon med erfarenhet av sår över kastanj? La om såret...
Svar
5
· Visningar
1 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka