Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår när jag badade min Perser katt så upptäckte jag att han hade sår runt hela nacken o halsen.
Han har kliat sig mkt på sistone också.
Min syster tror att det kan vara skabb?Vad tror ni?Dom andra två katterna har det inte-än iaf.
Det jag däremot tänker på när du säger att han har sår runt hals/nacke, är foderallergi. Det yttrar sig ofta som kliande sår.
Löss? Mig veterligen är löss mycket ovanliga på katt och dessutom finns det enbart en pälsätare, ingen blodsugare så kliar han så pass mycket skulle jag misstänka något annat. Hade han pälsätare hade du sett det i pälsen.
Behandlade med stronghold eller?
Jag tycker precis som flera andra att det låter som foderallergi. Även bulan låter som ett symptom på foderallergi.
Löss? Mig veterligen är löss mycket ovanliga på katt och dessutom finns det enbart en pälsätare,
Om inte svullnaden vid ögat försvinner eller han slutar klia nu efter behandling, så skulle jag krävt att veterinären tagit prover på honom för att testa för misstänkt foderallergi.