urkella
Trådstartare
Natten till igår så rymde min lilla pålle ut ur hagen och skar sig då i hasvecket eller vad man skall kalla det på eltråden. Hur ska jag på bästa sätt göra för att få det att läka på bästa sätt ? Har som nu gjort att igår tvättade jag det bara med koksaltlösning, idag tyckte jag att han va lite mer svullen runt såret så tvättade frst av det med jodopax och tog sedan på en pensilinsalva, kommer inte ihåg nu vad den heter något på F iaf. De som bara va ytliga skrapsår tog jag bara salisylvasilin på. Tempade honom och kommer även ha honom inne om nätterna, funderade först på att linda om men tänkte avvakte med det då det är på så dumt ställe. Tycker ni jag har gjort rätt eller hur ska jag fortsätta ? Svullar det mer eller han får feber kommer jag självklart ringa vet, men som det är nu känner jag att det är bättre att vänta och se tills måndag iaf. Han är inte halt men går stelt bak, vilket kanske inte är så konstigt. Så här ser såret ut, det på hasen är ett liggsår som han lyckats skaffa sedan han fått komma ut om nätterna.