Sand som underlag i utebox/lösdriftsstall

saga100

Trådstartare
Skall till att bygga uteboxar och ställer mig lite tveksam till betongplatta. Någon gång någonstans på denna site har jag läst ett inlägg av en man som skrev att han hade sand som underlag i ligghall/utebox. Mockade ut som vanligt och fyllde på med ny sand ungefär vartannat år. Någon som vet mer? Bär- och dräneringslager av grus/singel och sand ovanpå eller?
 
Sv: Sand som underlag i utebox/lösdriftsstall

Under " Hästverksamhet" brukar man få bra svar på dessa frågor !!
Hej från Hambo
 
Sv: Sand som underlag i utebox/lösdriftsstall

Vi har sand i lösdriften. Funkar perfekt och blir aldrig blött och äckligt att ligga på (om de nånsin låg där) tyvärr tycker djurskyddsinspektören att där ska vara strö av något slag. Och DET slänger jag inte på sandgolv igen :crazy:
Vi hade dit halm först, den trampades snabbt ner någon decimeter i sanden och sedan låg den där och blev pissad på, var blöt och äcklig... Så nu lägger vi betongplattor i botten till vintern, och så halm ovanpå :D
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ska bygga ett mycket litet stall under sommaren, blir två boxar på ca 11kvm styck, boxarna kommer att vara byggda i samma stil som...
Svar
0
· Visningar
2 612
Senast: Karma
·
Hästmänniskan Skall till att bygga uteboxar och alla verkar förutsätta att betongplatta skall utgöra underlag men jag känner mig lite tveksam. Någon...
Svar
2
· Visningar
1 555
Senast: Carrielaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp