Säljare som inte vill ange pris?

Lurv

Trådstartare
Ja, som det står i rubriken.

Jag såg en annons om en fin häst till salu men utan pris. Jag mailade och frågade om pris innan jag lägger mer tid på denna. Inte ens då fick jag svar.
Hon tyckte jag skulle kontakta någon som var duktig på denna ras/inriktning som skulle värdera den åt mig.

Men hallå, varför i hela friden ska jag börja involvera andra människor i en häst jag inte ens provridit?

Tja, vad säger man? Ska det vara så svårt?
 
Sv: Säljare som inte vill ange pris?

Nej nog borde säljaren ha ett litet hum om vad denne tänkt sig....

Att inte kunna säga en prisklass ens bäddar ju för en massa spekulanter som inte har råd/tänkt sig det priset. :crazy:

Kanske tycker att hästen är så exceptionellt bra att även den som inte har råd kommer att ta sig råd efter att ha sett/provat den?:p
 
Sv: Säljare som inte vill ange pris?

Ja eller kanske chansar att jag säger ett högre pris än hon tänkt sig haha. Lite som anbud.
 
Sv: Säljare som inte vill ange pris?

Märkligt med tanke på att säljaren kan behöva lägga tid på spekulanter som inte har tänkt köpa en häst i den prisklass som hästen står i.

Kan möjligen vara så att hästen ligger i en väldigt hög prisklass och om någon frågar om enbart priset sållas den bort. De utgår kanske från att då letar man en billigare häst. Märkligt oavsett för de kan både missa köpare och även lägga tid på fel målgrupp. De borde åtminstone lägga ut i annonsen t ex hög prisklass eller liknande.

Jag hade hoppat över den säljaren och letat vidare. En seriös säljare svarar på pris mm.
 
Sv: Säljare som inte vill ange pris?

Ja, jag tror man ska hoppa över både krångliga säljare och krångliga köpare.
 
Sv: Säljare som inte vill ange pris?

Tycker det är märkligt att man som säljare vill att potentiella köpare ska fixa någon som kan värdera ens häst åt dem...
 
Sv: Säljare som inte vill ange pris?

var det inte så säljare av rolls-royce resonerade en gång i tiden,,,frågar du efter priset så har du inte råd med bilen ;o)
 
Sv: Säljare som inte vill ange pris?

Möjligt, men utifrån säljarens svar så tror jag inte så är fallet med denna hästen :p
 
Sv: Säljare som inte vill ange pris?

Gud vad jag stör mig på sådant!

Hittade en fin häst som var intressant, enda tills jag kom ner till meningen "Prisuppgift vid seriöst intresse", tja då var jag inte intresserad längre. Priset är högst relevant för att avgöra om jag är intresserad eller ej av en häst, och jag vill INTE ägna min tid åt att fråga folk vad de vill ha för sina hästar! :grin:
 
Sv: Säljare som inte vill ange pris?

var det inte så säljare av rolls-royce resonerade en gång i tiden,,,frågar du efter priset så har du inte råd med bilen ;o)

Tja, fast även om man har råd med hästen vill man ju inte betala ett löjligt högt pris på den. Den är inte ens rasren.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 790
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 535
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Vi går letat ponny ett tag nu och provridit ett par som inte riktigt fallit oss i smaken. Nu såg jag en annons på en D ponny född -04...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp