Sadlar i xx-vid bom?

orcide

Trådstartare
Finns det vidare stl i western sadlar än Full ?
Jag skulle behöva en kort o platt sadel *suck* ingen manke o mkt kort +bred häst .

Sv: Sadlar i xx-vid bom?

Hej!

Har sett en så jättesnygg continental på annons! XL Full bom, kanske skulle passa din häst =) Så kolla annonser!

Det är väldigt få hästar som kräver XL-bom, oftast så är sadlarna för stora och därför klämmer dom, och när dom klämmer så tror man att det är för att den är för liten, vilket sällan är fallet om man har en fullquarterbom på sin sadel. Däremot så kanske formen på bommen är fel, inte storleken.

Finns det vidare stl i western sadlar än Full ?
Jag skulle behöva en kort o platt sadel *suck* ingen manke o mkt kort +bred häst .
Samma dilemma här , dock har manken vuxit till sig liite genom åren . Continental sadlar finns , själv köpte vi en Continental Equiflex Steffen Breug sadel( bom 24-25 cm mellan conchos) efter ett antal sadelbyten då hon växte undan dem. Köp en bra sadel av kvalite det kommer du och hästen spara mkt på i längden.

Senast ändrad av en moderator:

Haha jag har ardenners o tinker hästar så här är det mera regel än undantag att dom behöver platta sadlar :)

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Zpunk
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
596
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Esmeralda
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 624
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka