Sadellås till westernsadlar?

JessicaM

Trådstartare
Finns det?

De låset som finns på hööks till vanliga sadlar ser väldigt bra ut, inget tjuvarna kan klippa av direkt. Men den passar ju inte till våra sadlar..

Ni som har lås till era, hur har ni löst det??

Just nu är det många som blivit av med deras sadlar i trakterna där jag bor..

Sv: Sadellås till westernsadlar?

Är det inte enklare att låsa sadelkammaren under natten? Eller låsa in sadeln i ett skåp.

Grov kätting och rejält hänglås kanske? :idea: Finns ju även lås med larm för motorcyklar som inte kostar mer än några hundralappar

Sadelkammaren är låst men en del vill ha lås på grejjerna ändå.. Så himla mkt stölder nu

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
738
Senast: iNHALE
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 915
Senast: Seabaz
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 581
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 088
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar