- Svar: 72
- Visningar: 7 641
Det känns som om jag snart blir uppsagd från mitt bemanningsjobb. Jag är så galet trött hela tiden och misstänker att chefen märker det. Ja, jag har ett högre tempo än mina kollegor (ganska långsamma med andra ord) trots allt men det ser ju inget vidare ut med någon som hela tiden sitter och nästan somnar. Jag sover/vilar gärna runt 10 timmar, eller, jag lägger mig i tid men sen somnar jag inte. Och det blir en väldigt ond cirkel. Jag behöver min sömn, men jag somnar inte. Veckorna med dagskift är värst, då måste jag ställa klockorna (3 olika) på 04.30 för att hinna. Börjar jobba 06.00. Dricker några koppar kaffe och äter något innan jag ger mig iväg. Fixar en sallad till rasten. Brukar köpa färdiga salladsblandningar och komplettera med lite mer lök, paprika och fetaost/inlagda tomater. Tar med mig dressing i en extraburk. Jag behöver desperat gå ner i vikt men inget händer med vikten. Äter väl för mycket och fel. Orkar liksom inte dra ner mer på maten. Och för detta slit har jag 9,23 € i TIMlön. Det ger en bra bit under 10.000:- efter skatt. Jag betalar knappt skatt eftersom jag har ett barn att försörja.