Så här gick det för oss.

Alfakrulls

Trådstartare
I Tisdags var jag med Buffa till veterinären för en rejäl utredning vad det kan vara för tokigt med henne.

Hon har ju länge varit halt och visat stor smärta i sitt ena bakben.
Mestadels gått på tre ben. Men nu har vi fått lite klarhet i det hela.

Efter 7 röntgenplåtar på höfter, rygg, knän, haser och svans så kan vi konstatera att Buffa har en dålig höft med atros, ett knä med atos, spyndolos samt att två kotor i svansen är ihopväxta.

De två sistnämnda är dock inget hon är påverkad av, utan det är atrosen i höft och knä som gjort henne så illa.
Så nu är hon insatt på smärtstillande, någon vätska som ska förnya ledvätskan osv, samt att hon ska få en behandling 1 gång/veckan i 5 veckor för att hon ska må bättre.

Men, det viktigaste i det hela, det var INTE cancer, HELT underbart! :love:
Så nu blir det ett helt annat tänkt vad gällande foder, motion, bus och lek.

Sv: Så här gick det för oss.

Ja lyckan är enorm även om atros diagnosen är tråkig i sig, men det kan man hålla i schak i alla fall :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 927
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: Mandarinen
·
Hundhälsa För 9 månader sedan blev Buffa dålig i sitt ben, började Små halta till och från. I januari var vi hos veterinären. Röntgen visade...
Svar
5
· Visningar
2 259
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar