Ryktsaker som inte skapar statisk elektrisitet?

Islaend

Trådstartare
Jag söker tips på ryktsaker som inte skapar statisk elektrisitet. Det ska vara t.ex. ryktborstar i naturmaterial har jag läst men hur är det med ryktstenar? Skapar dom statisk elektrisitet? Finns det några speciella borstar som tar bort mycket hår?

Jag söker tips på ryktsaker som inte skapar statisk elektrisitet. Det ska vara t.ex. ryktborstar i naturmaterial har jag läst men hur är det med ryktstenar? Skapar dom statisk elektrisitet? Finns det några speciella borstar som tar bort mycket hår?
Tycker det mesta skapar elektricitet i det här vädret, jag brukade spreja borstarna med glansmedel, då brukade det försvinna.

Tycker det beror mer på den som håller i sakerna. Dvs vad du själv har för kläder och skor på dig. Jag blir lättare statisk i vissa skor än i andra. Måste vara något med själva materialet/plasten som påverkar. Och att ha olika material blandat tex ylle och polyester tillsammans blir man mer statisk.

Tycker det beror mer på den som håller i sakerna. Dvs vad du själv har för kläder och skor på dig. Jag blir lättare statisk i vissa skor än i andra. Måste vara något med själva materialet/plasten som påverkar. Och att ha olika material blandat tex ylle och polyester tillsammans blir man mer statisk.
ok vad för skor ska man ha för att inte bli statisk? Jag har ridskor från Mountainhorse och jag tror att det är gummisula på dom.
Jaha det hade jag ingen aning om, tack för tipset :)

Håller med om fleece. Gav mina hästar små stötar hela vinterhalvåret då jag hade fleecejackor. Sen jag slutade med det så får hästarna inte längre några stötar.

Jag tycker att svettskrapa i metall är absolut bäst på mina kallblod den här årstiden. Drar man med den taggiga delen så får man bort så mycket mer päls än med ryktsten, furminator, piggborste etc. I övrigt har jag bytt mina borstar till Borstiq i naturmaterial. De ger inga stötar.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
104
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
623
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
825
Senast: Hermelin
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka