Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar av olika anledningar på att låta hästen jag ev ska köpa gå igenom en ryggröntgen vid besiktning.
Hur många bilder brukar man normalt behöva ta? Hur är priset i förhållande till vanlig exportröntgen?
Jag hade nog tänkt mig för både en och två gånger. Beror ju givetvis på priset på hästen.
Säg att du har en normalprisad häst för hobbyridning. Hästen är igång på ett vettigt sätt på den nivå du avser att hålla dig på. Den fungerar bra, går UA genom en klinikbesiktning. Inga avvikelser noteras ö h t. Så börjar du röntga för säkerhetsskull. Då framkommer små avvikelser som inte bedöms ha någon betydelse för användbarheten. Du vill ändå ha hästen för den passar dig utmärkt och det är inte sannolikt att det kommer några problem av noteringarna på röntgen.
MEN försäkringsbolaget sätter då reservationer eftersom det finns avvikelser, om än små och utan betydelse. Du tvingas som köpare backa och säljaren har en häst som är helt värdelös på marknaden. Trots att den fungerar bra på en vettig nivå.