Rullrånsdilemma

Buttercup

Trådstartare
Jag har i ett svagt ögonblick lovat att sälja lite rullrån och annat gott på en julmarknad här i krokarna. Jag har bakat rullrån tills jag blivit vimmelkantig och faktiskt fått in en riktigt bra snits på gräddningen.

Problemet inträder när jag börjar fundera över på hur mina skapelser ska förpackas inför försäljningen. Rånen är 13-14 cm långa och går inte ner i vilken burk som helst. Jag har kommit fram till att det måste vara burkar eller annat stadigare förpackningsmaterial för att inte marknadsbesökarna ska komma hem med rånsmulor till julglöggen (det skulle ju vara lite trist med tanke på vilken möda som lagts på att rulla ihop dem). Jag tänker mig en tio stycken på ett ungefär i en förpackning. Är det någon här som har en susning om vad jag ska leta efter. Alla råd tages tacksamt emot!
 
Sv: Rullrånsdilemma

Godisburkar i plast (finns gratis på affären) Eller så gör du som en av damerna häromkring - hon lägger en styv kartongbit i lagom storlek underst och lägger allt i en påse. Då finns i alla fall en stadig botten i påsen
 
Sv: Rullrånsdilemma

Är det sådana där stora godisburkar som lösgodiset levereras i du tänker på då?
 
Sv: Rullrånsdilemma

Har du något ÖB, Karlssons, Dollarstore, Gekås, Albert och Herbert, ja du fattar..
I närheten? De brukar sälja papplådor och plåtburkar, speciellt nu i juletider hyfsat billigt.
 
Sv: Rullrånsdilemma

Jag har varit på ÖoB men dels var det inte speciellt billigt - man vill ju inte att hela den eventuella vinsten ska ätas upp av förpackningen - dels var det formatet som det föll på. Rullrån har en opraktisk form. Dollarstore finns här, men jag har aldrig varit in. Jag spanade på stället på väg från ÖoB men alla jag såg verkade gå därifrån med läsk så jag tänkte att det kanske inte var rätt ställe. Kanske är det en tur dit som blir nästa drag.
 
Sv: Rullrånsdilemma

Frågan är vem som äger problemet med transporten; den som säljer eller den som transporterar?

Köper jag rullrån hos bageriet får jag dem i en papperspåse (som andra bullar och kakor), sedan får jag vackert vara försiktig om jag inte önskar smulor. Jag hade nog lämnat dem i plast- eller papperspåse och påmint konessören att vara försiktig vid transporten.
 
Sv: Rullrånsdilemma

ÖB tycker jag har ganska ojämn prisnivå, vissa saker är jättebilliga, andra är väldigt mycket dyrare. Men ta en titt hos Dollarstore också, de är som ett ÖB, men de är olika stora beroende på vart man bor så vissa affärer har jättelitet utbud och andra stort. Rent generellt tycker jag Dollar är en bra affär på många sätt och vis. Du kommer nog bli positivt överraskad!

Hittar du ingen burk där heller så håller jag med Lovisaleonora, en liten cellofanpåse med fint snöre kanske? Som du själv säger så kan det bli för dyrt att få tag i burkar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp