Rullgardin och gardiner?

Mia_R

Trådstartare
Jag har totalrenoverat mitt sovrum i fem dagar. Målat om taket, rivit ner alla tapeter + en ful bröstpanel och golvlister förre ägaren fuskat upp, klippt och dragit bort gamla elledningar, målat trätexen och sedan bredspacklat skiten för att till sist måla den.

Det som inte är klart är väggen bakom garderoberna, taklister och foder som ska målas, ny el och så ska jag sätta upp rullgardiner ikväll och vanliga efter helgen.

Nu funderar jag på att sätta en skena i taket för gardinerna och ev sätta rullgardinen under tak, den når ner iaf, eller ska jag sätta den som tidigare ovanför fönstren bara? Då jag jobbar skift vill jag ha riktigt mörkt de ggr jag behöver sova dagtid så rullgardinen är svart om det spelar ngn roll för hängningen. Tanken med att sätta den högre upp är bara för att ge intrycket att fönstret är större. :D

Tips och förslag?

Sv: Rullgardin och gardiner?

jag har en vit mörkläggningsgardin precis under gardinstången som sitter kanske 10cm från taket. (allt för jag ville att fönstret ska se större ut :D)

De är så snyggt att hänga lite ovanför fönstret men jag gillar inte när de siter från taket ta en liten bit nedanför taket typ 10 cm. Eller ja de är vad jag tycker är snyggast :D

Hu tänkte du med resten av färgerna i sovrummet? i mitt sovrum har jag beiget brunt och vitt i olika nyanser, vill få in naturen där därav val av färg. :love:

Jag satte rullgardinerna en bit under tak och gardinskenor strax under taklisten. Rummet är målat i en vacker blå färg som heter Dagmar och jag funderar på att slänga ut garderoben med och istället sätta skjutdörrar golv till tak eller helt enkelt bara ett draperi och sätta väggskenor och hyllor direkt på väggen. Lättstädat och jag får plats med allt jag behöver. :idea:

Jag jobbar skift ibland och sover dagtid emellanåt, så rummet ska vara vilsamt och rogivande. Stor ny continentalsäng på plats och lite gröna växter och en rottingfotölj senare så tror jag det blir kalas. Det enda jag ångrar är att jag inte fotade hur det såg ut innan. :D

skjut dörrar avskyr jag dom brukar bara krångla så de där med gardinskena och draperi höjjer jag handen åt. mktmkt fint och dessutom kan du snabbt och enkelt byta färg på draperiet om du nu tröttnar på ex vitt eller svart eller grönt ;)

Liknande trådar

Hemmet Nu är jag ute i god tid, men men! Nästa år skall lägenheten säljas, vill så klart få ut så mycket som möjligt för den och undrar lite...
2
Svar
20
· Visningar
5 390
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka