Rosevelt 1110 är såld till Holland

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare KickiH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 2 206

KickiH

Trådstartare
"Rosevelt e Rotspon-Lauries Crusador xx, som stod på station 2006 på Millegarne gård, Ronneby, såldes i veckan till Eugene Reesink, Holland"

Källa Tidningen Ridsport

Sv: Rosevelt 1110 är såld till Holland

Japp.. & han ska stå på Millegarne även i år :)

Gissar att de har fått ett mastigt bud på honom! Hoppas att de med dom pengarna kanske köper någon ny riktigt fin hingst som vi kanske får ha kvar ett år eller två i sverige!

Nej, inte han!:( Ville så gärna betäcka med honom på mitt ena sto om ett par år... Tror ni man kommer lagra sperma efter honom på Millegarne kanske?

Gissar att de har fått ett mastigt bud på honom! Hoppas att de med dom pengarna kanske köper någon ny riktigt fin hingst som vi kanske får ha kvar ett år eller två i sverige!

Rosevelt var väl danskägd, så det är väl de som sålt honom, inga pengar till Sverige således.

MEN ÅHHHH!!!!

Han som var storfavorit till mitt sto nästa år!!! Attans skit!
Har varken tid eller framförallt råd att betäcka iår!

Malin

Hur var hans dräktighets procent egentligen ?

Många rykten säger.............................

Ryktena var igång redan tidigt förra året. Jag körde ner min märr och hon blev dräktig utan problem.

Hans dräktighetsprocent för förra säsongen var enligt de uppgifter jag fått absolut inte den bästa..

När dessa dräktighetssiffror redovisas torde det framgå att ryktena åtminstone inte var helt tagna ur luften.

Min egen erfarenhet från förra säsongen gör att JAG inte skulle prova att använda honom igen...

Vi försökte på två ston, varav det ena stoet alltid har tagit sig på första försöket (även då vi använt fryst), det andra var en 3-åring, så där vet man ju inte hur lätt hon tar sig. Båda stona tog sig dock direkt när vi bytte hingst.

Hans dräktighetsprocent för förra säsongen var enligt de uppgifter jag fått absolut inte den bästa..

När dessa dräktighetssiffror redovisas torde det framgå att ryktena åtminstone inte var helt tagna ur luften.

Min egen erfarenhet från förra säsongen gör att JAG inte skulle prova att använda honom igen...

Min danska väninna klargjorde för mig att anledningen att han över huvud taget kom till sverige var orsaken ovan. Visades han på bruksprovet 2007? Har ett svagt minne att min väninna hade hört att han fått en kabinhake i läppen och gick på medikamenter och fick ej visas, men kan blanda ihop honom med en annan hingst, nån som vet?/Madde.

Rosevelt vann väl Bruksprovet förra året?:confused:

Min danska väninna klargjorde för mig att anledningen att han över huvud taget kom till sverige var orsaken ovan. Visades han på bruksprovet 2007? Har ett svagt minne att min väninna hade hört att han fått en kabinhake i läppen och gick på medikamenter och fick ej visas, men kan blanda ihop honom med en annan hingst, nån som vet?/Madde.

Han går det danska bruksprovet nu.

Det verkar som jag har haft tur.. :banana: Mitt sto blev ej dräktig -05 efter försök med fryst (pga önskemål från köpare av ev avkomma) och Santino. Vilket jag inte kan klandra stoet för... Blev -06 dräktig på första försöket med Rosevelt trots svag brunst, cystor och behandling för att hon samlade på sig vätska... Hade inte mycket hopp men får tacka duktig veterinär som själv sade att det var tack vare hingsten. Det var ganska tidigt på säsongen, vet inte om det spelade roll. Hoppas nu att det håller hela vägen, 1 månad kvar:crazy:

Ingen aning om han gick Breeders.

Har för mig att han var anmäld till avelschampionatet men ströks i sista stunden. Kan det vara det du menar?

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 931
Senast: Ottilia
·
C
Avel Kopierat från Ridsport Återställd Fielmann åter till Sverige Hingsten Fielmann 1116 skadade sig allvarligt i början av förra...
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: pastejja
·
Avel "På fredagseftermiddagen fick avelshingsten Fielmann 1116 avlivas efter en olycka hos hingsthållaren. Hingsten gick omkull och fick en...
Svar
5
· Visningar
1 857
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka