kamomillo
Trådstartare
Ja.. de här med trädgårdar....
De är inte min starka sida, skyller på att jag bor ovan odlingsgräns
Men nu har jag en stor ros, ca 70 cm hög i kruka, som jag skulle vilja övervintra.
Jag har också en "flätad pil" som står i kruka, och den har tagit sig först i augusti. Den skulle jag vilja gräva ner nästa vår...
Sedan har jag en kruka med smultron, de är första gången de hunnit bli bär, så de är jag också rädd om.
Vad göra?
Gräva ner nått nu?
Ställa i jordkällare, frostfritt, men utan skötsel..
Gräva hål för dom nu, och ställa ut dom så fort det går nästa vår?
Vi har nästan ingen matjord här, men om man gräver, och fyller med "köpesjord" kanske det funkar?
Vi har vinter från oktober till maj, så sommaren är kort
Inget av de här finns naturligt här.
Vi räknar med perioder av minus 30, tjäle ofta fram emot midsommar, och tyvärr inte säkert snö så att de täcker dessa varje vinter.
Tips????
Hjälp???
* Jenny *
De är inte min starka sida, skyller på att jag bor ovan odlingsgräns
Men nu har jag en stor ros, ca 70 cm hög i kruka, som jag skulle vilja övervintra.
Jag har också en "flätad pil" som står i kruka, och den har tagit sig först i augusti. Den skulle jag vilja gräva ner nästa vår...
Sedan har jag en kruka med smultron, de är första gången de hunnit bli bär, så de är jag också rädd om.
Vad göra?
Gräva ner nått nu?
Ställa i jordkällare, frostfritt, men utan skötsel..
Gräva hål för dom nu, och ställa ut dom så fort det går nästa vår?
Vi har nästan ingen matjord här, men om man gräver, och fyller med "köpesjord" kanske det funkar?
Vi har vinter från oktober till maj, så sommaren är kort
Inget av de här finns naturligt här.
Vi räknar med perioder av minus 30, tjäle ofta fram emot midsommar, och tyvärr inte säkert snö så att de täcker dessa varje vinter.
Tips????
Hjälp???
* Jenny *