C
Cessan
Var och besiktigade/röntgade en häst jag är intresserad av att köpa och det visade sig att hon hade små pålagringar på vb och hf . Nu är det så att jag har inte så mkt erfarenhet angående detta och tänkte höra vad ni anser om hästens användbarhet i framtiden.
Hästen är ett fyraårigt sto som gick igenom böjprov och resterande av besiktningen/röngen utan anmärkning..
Veterinärens utlåtande:
Falanger alla fyra: Liten osteofytbildning proximalt dorsalt hovbenet samt dorsala mellersta delen av kronbenet V:B. Osteofytbildning dorsal kronbenet H.F
Kommentar: Enligt min åsikt ingen betydelse för hästens framtida användning.
Tacksam för lite info om era erfarenheter angående pålagringar och liknande, då jag är mkt osäker om jag ska köpa henne eller ej pga detta..
Hästen är ett fyraårigt sto som gick igenom böjprov och resterande av besiktningen/röngen utan anmärkning..
Veterinärens utlåtande:
Falanger alla fyra: Liten osteofytbildning proximalt dorsalt hovbenet samt dorsala mellersta delen av kronbenet V:B. Osteofytbildning dorsal kronbenet H.F
Kommentar: Enligt min åsikt ingen betydelse för hästens framtida användning.
Tacksam för lite info om era erfarenheter angående pålagringar och liknande, då jag är mkt osäker om jag ska köpa henne eller ej pga detta..