Rollspel...?

N

Nattis Nevacey

Jag skulle verkligen uppskatta om ni ville fixa ett sådant forum där man kan göra rollspel. Jag älskar att rolla nämligen, jag har gjort det en hel del på stallet.se, men där kostar det sp att skapa nya rollspel, och jag vill liksom skapa en massa massa rollspel, men nu är jag pank på stallet.se!

Ni skulle ju åtminstone bara kunna ha ett forum där man kan rolla, men om det går att fixa kanske ni skulle vilja fixa så att man kan skapa rollspels figurer, skriva ett intro till rollspelet (som man senare kan ändra om man vill) samt lite uppgifter kanske. Och sedan kan andra gå med rollspelet med sina figurer, rollizar, och så kan man rolla :smirk: , bara en liten tanke jag har...

Sv: Rollspel...?

Eh, är inte det här tänkt att vara ett diskussionsforum -för hästintresserade- i första hand?:D

Du kanske skulle leta rätt på ett annat ställe än Buke om du är ute efter att rollspela? :angel: Detta är som sagt ett diskussionsforum, med fokus på hästintresserade. Bara ett tips. ;)

under senior, äldre ungdom och ungdom finns det lekforum... Där man kan starta lektrådar...

Detta med att rolla verkar framkalla en hel del åsikter, framför allt om det överhuvudtaget är nödvändigt. Den här frågan är med andra ord ställd till er som rollar. Ungefär hur lång tid tog det för er att lära er att rolla? Hade ni instruktörshjälp eller är ni helt självlärda?

Själv satte jag min första roll efter ca 15 min instruktioner och 15 minutersförsök i bassäng. Efter det satt det rätt bra, vid andra bassäng passet fixade jag båda hållen även om höger rollarna tenderade att misslyckas rätt ofta. Jag hade ingen tidigare kajakvana överhuvudtaget, däremot är jag väldigt vattenvan och har sysslat en hel del med fridykning i yngre år. Sen har jag nog både bra balans och en viss smidighet.

:D:D:D Eller snackar vi målarfärg?:D

Rullator-rullning kanske?;)

Det är inte ett dugg kul att rolla, tycker jag!:mad:

Det stänker ganska mycket om man rollar för fort, och eftersom rörelsen i sig är så simpel så rollar man ju gärna på i ett högt tempo.

En roller sväljer även hutlöst mycket färg, så man vill inte gärna avbryta för ofta och behöva skölja bort all färg.
Någon som har tips?

eeh... kajaker? Vatten? Paddla?? Nu vet jag inte alls vad ni snackar om men jag menade faktiskt att rolla på rollspel, när man intar roller och skriver rollinlägg... inte kajaker!

För övrigt älskar jag att paddla kajak, gjorde det en gång när min klass var på klassresa, sedan var jag fast (har dock inte paddlat något sedan dess) :)

Jamen hur gör man då. Jag har ju inte fått nått svar :confused:

Man intar en roll av en karaktär, kan vara vad som helst. Sedan rollspelar man med andra karaktärer genom att skriva inlägg och berätta vad man gör och vad som händer och så fyller de andra på, och så fortsätter man så liksom...

Bry dig inte så mycket om Gammeln, han har rollat här i många år nu :)
Han är inte 93 år och förhoppningsvis är han inte i verkligheten så som han beter sig här ;)

Annars föreslår jag som andra skrivit Lek-forumen för detta.

Man intar en roll av en karaktär, kan vara vad som helst. Sedan rollspelar man med andra karaktärer genom att skriva inlägg och berätta vad man gör och vad som händer och så fyller de andra på, och så fortsätter man så liksom...

ja men på det sättet är många ute på nätet, man har en karaktär i sitt användarnamn... ;) ;) ;) ;)

nä många har en karaktär när de sitter på ett forum var så jag menade... Som Gunnar sa i sitt inlägg... ;) De är inte sig själva när de sitter och skriver...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 139
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 844
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag står lite vid ett vägskäl och tvekar. Jag älskar mitt jobb. Jag älskar kunderna, kollegorna, mina arbetsuppgifter, alla...
Svar
14
· Visningar
2 740
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama