Status
Stängd för vidare inlägg.
I går var det födelsedagskalas i stallet hos fröken frieser. Hennes kompis som står inhyrd där fyllde nämligen 30 år så matte hade ordnat med fint stallparty med buffé i stallgången och bjudit in alla nära och kära. Det var obligatorisk fotografering tillsammans med födelsedagsbarnet, förlåt, hästen menar jag och sen var det frågesport med en massa frågor om hästen.

Själv hade jag tagit med mig finkameran för lite porträttfotografering av hästar, så efter att ha mumsat på diverse godsaker i stallet hämtade jag fröken, band upp henne utomhus och gav henne en ordentlig rykt från topp till tå. Även svansen blev tvättad. Det tog sin tid och när jag passerade inne i stallet undrade folk om det fanns någon häst kvar efter allt borstande :D .

Sedan blev det fotografering. Jag min mupp är tydligen lite ringrostig med kameran så jag hade glömt att checka samtliga inställningar i kameran (inklusive objektivet), så när jag tittade på bilderna i datorn var många foton dåliga p.g.a. detta. Sen är jag inte så vansinnigt vass på bildredigering heller och sitter och funderar hit och dit över färgtemperatur och sånt. Jag har bara kamerans medföljande programvara att konvertera råfilerna med och ska jag göra något mer med bilderna så har jag bara Gimp i min dator (som jag inte är helt övers med) och photoshop har jag i jobbdatorn, men det är en laptop med rätt kass skärm så jag ser inte riktigt vad jag gör med färgerna.

Nåväl. Här är lite av resultatet:

IMG_0109medium.jpg

IMG_0091medium.jpg

Det här tog ju sina timmar, men jag hann faktiskt rida också :) .

Idag hade jag åter bokat in en ridlektion. Jag fick rida connemaran som hade så obekväm sadel förra gången jag red henne. Nu hade hon uppenbarligen fått en annan sadel som jag satt bra i. :up: Hon är verkligen rolig att rida då hon är så väldigt lyhörd och känslig. Man får feedback direkt på mycket små hjälper så man får verkligen kvitto direkt på vad man gör.

Tänk så mycket roligare allt blev sedan jag bytte ridskola och fick en annan instruktör och andra hästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka