Roliga hemliga frön?

pollex

Trådstartare
Vi har precis kommit fram till att hemliga frön ska vara tema för årets julklappar oss vuxna emellan. Alltså, var och en kommer att ge bort en uppsättning frön eller stickling till någon av de andra personerna, och till detta ska medfölja någon sorts skötselanvisning. Däremot ska man inte få veta vad det är för växt förrän man de facto fått liv i den ;)

Trots att det var min idé kan jag inte påstå att jag är den med gröna fingrar/kunskap om växter. Ni som har det - vad skulle ni välja att ge bort? Jag tänker att det gärna får resultera i något ätbart, att det ska vara hyfsat enkel skötsel och ha lite överraskningsfaktor. Jag tänker också att det bör fungera att odla i kruka, då vissa av deltagarna bor i lägenhet utan trädgård/uteplats.
 
Vilken fantastiskt rolig idé! Synd bara att det typ bara är min mamma som skulle uppskatta den av de jag byter klappar med:down:

Jag hade som ovan nämnt satsat på någon rolig typ av chili eller coktailtomat. Vetbatt jag någonstans sett plantor som ger både potatis och tomat men är osäker på om man kunde köpa som knöl eller om det bara var en planta. Annars hade de kunnat bli en rolig överraskning när potatisplantan börjar ge tomater också :D
 
Vilken fantastiskt rolig idé! Synd bara att det typ bara är min mamma som skulle uppskatta den av de jag byter klappar med:down:

Jag hade som ovan nämnt satsat på någon rolig typ av chili eller coktailtomat. Vetbatt jag någonstans sett plantor som ger både potatis och tomat men är osäker på om man kunde köpa som knöl eller om det bara var en planta. Annars hade de kunnat bli en rolig överraskning när potatisplantan börjar ge tomater också :D

Du får skaffa nytt julsällskap ;)

Oh, vilken kul grej! En snabb googling säger mig att den heter tomtato, får läsa på lite mer sedan när jag inte måste lägga barn!
 
Säger också chili.
Välj en sort som växer kompakt och inte blir så hög för att funka i kruka inne.
Har haft Santa Fé från Runåbergs som blir en halvmeter och grenar sig till fin trädform.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 522
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
2
· Visningar
420
Trädgård & Växter Min stora dröm är att köpa hus med trädgård. Ensamstående och boendes i en av Sveriges dyraste regioner så inser jag att det är en...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 321
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp